1974 El Camino

Aloittaja Gary Grand, 23 helmikuu, 2025, 21:32

« edellinen - seuraava »

sössö

capricessa mulla on katti, pönttö ja "glasspack"/resonator eikä mun mielestä hirveetä eroa ole äänenvoimakkuudessa verrattuna deltta 88 missä oli vaan yks pönttö. Putkikoko oli sama, pönttö oli sama mutta kone eri.

Nykysin käytän kahta mahd isoa kammiovaimenninta per putki jos teen itelle putken, mun mielestä noi glasspakit on aika turhia ja hankalia vaimennuksen kannalta. Ne on pakko laittaa niin loppupäähän kuin mahdollista ettei villat pala ja kuitenkin pyöreä kammiovaimennin menee samaan tilaan yleensä ihan yhtä hyvin.

slant sickness

Sen viimeisenkin vaimentimen jälkeen pitäisi vielä jäädä putkelle tilaa. Ei toimi samalla tavoin jos on ihan putken päässä. Ehkä muilla toimii eri lailla, mut mun 6 ja joskus 8 pytyisissä just se resonaattori tai tuplissa kaksi syö sen tiettyyn kierroslukuun liittyvän kumun pois.

Turbo, kammiovaimennin ja resonaattori. Imuäänet dominoivat mutta vasta kaasupoljin syvällä.
T-Dart, ahdistunut ja alkoholisoitunut autovanhus. 883/1200/turbo, sporttisempi Sportster.

sössö

No joo, mulla on capricessa se vakio resonaattori eli ei siinä hirveesti ole enää putkea sen päässä 15cm tai jotain sellasta ehkä. Delttassa ei ollu huminoita muttei kyllä capricessakaan. Toki molemmissa on matalat matkakierrokset, delttassa oli aavikkoperä ja capricessa ylivaihde.

Toki huminan poiston puolesta puhuisi se, ettei joku äärihalpuuttaja-GM muutoin tommosta "turhaa" osaa olisi laittanu ellei sille ole joku tarkotus, vaikken itse olekkaan juuri mitään huomannut. Vanhemmissa on kammiovaimennin takanakin, mutta jos sen resonaattorin on sitte nähty tekevän sama asia ollen kuitenkin halvempi.

Gary Grand

Pistin Caminon putket uuteen malliin..



Nyt miellyttää enemmän omaa silmää.. ::)

Huomenna suunnittelin tiputtavani kopan takaisin rungolle. :thinking:
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

Wilburi

On se tekijäMIES ei voi muuta sanoo !
Vtu tää hymyily sattuu

Zuinula

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 24 toukokuu, 2025, 20:03Pistin Caminon putket uuteen malliin..



Nyt miellyttää enemmän omaa silmää.. ::)

Huomenna suunnittelin tiputtavani kopan takaisin rungolle. :thinking:
Kaikki ei vaan viitti edes ottaa koppaa pois pakoputkien tekoa varten ;D

Jarona

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 24 toukokuu, 2025, 20:30On se tekijäMIES ei voi muuta sanoo !
On!
Ite käytin tänään 32 mutteria irti ja väsyttämään alkoi keskenkaiken, tosin pesin myös ne vanteet, kumpaisemmatkin. ???
Chevrolet C10 6,2 Td Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato

palontie

Lainaus käyttäjältä: Jarona - 24 toukokuu, 2025, 21:21On!
Ite käytin tänään 32 mutteria irti ja väsyttämään alkoi keskenkaiken, tosin pesin myös ne vanteet, kumpaisemmatkin. ???

Minäkin laitoin Hempukkaan akun ja Ecun,ei startannut joten läksin muihin hommiin.
Eniten vituttaa kaikki.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: palontie - 26 toukokuu, 2025, 04:03Minäkin laitoin Hempukkaan akun ja Ecun,ei startannut joten läksin muihin hommiin.
Alkaa haiseen kivalta rojektilta.
En varmasti oo.

palontie

Vähän tuossa tota odottelinkin,mutta piti saada ajonesto pois päältä,kun ei tiedä muuten yhtään mikä on tilanne.

Vahvasti epäilyttää että siellä on jemmassa jossain vielä rele,ehkä viiverele koska kun laittaa virrat päälle niin noin 5-10sekunttia niin virrat sammuu.Toss ryssä hälyttimessä käytetään mahdollisesti kahta erilaista relettä Wakeup ja Hookup releitä,mitä widhua sitten tarkoittaakaan..
Eniten vituttaa kaikki.

Gary Grand

Aamupäivällä kotelo laskeutui takaisin rungolle. 8)



Nyt se ei olis enää kuin kasaamista vailla. :o
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

Jussi

Enpäs muistanu et yks Plymoutti on keulasta aikas saman näkönen... Katoin Vaajalan pihassa, et joku tulee 4d Malibulla, mut mopari se sit kuiten oli. Toi keula kun sullakin tossa.
En varmasti oo.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 27 toukokuu, 2025, 00:58Enpäs muistanu et yks Plymoutti on keulasta aikas saman näkönen... Katoin Vaajalan pihassa, et joku tulee 4d Malibulla, mut mopari se sit kuiten oli. Toi keula kun sullakin tossa.
1975-76 Coronet on ainakin hyvin samanmallinen keulastaan.
..ja Plymouthilla samanikäinen Fury
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

Gary Grand

Kyllä osaa taas pikkuhomma kivestää..
Rattitolpan asennus, naps-ja-kops. :P No, ei.. :smashhead:

B-kopan(1974 Buick) rattitolppa on 5 senttiä pitemmällä kiinnityspisteiden välillä, ts. kiinnityskojetaulun alle 5 senttiä kauempana rattiakselin alapäästä, eikä tuon omasta A-kopan tolpasta jaksa alkaa tekemään kun puuttuu mm. vaihteenvalitsimen osat.

No "säädettävä" tolpan kannaketta.. :thinking: Ratti tosin tulee sitten 2-5 senttiä lähemmäs kuskia, mutta onpahan Trans-Am henkeä ajossa.. :hiphopcar:

Tolpan alakiinnityspellit ei ole tuosta kopasta..
Ei käy reikäjako mitenkään päin. Eikä käy B-kopan pellitkään. >:(
Taas jotain seppäilyä edessä.

Ratti jäi ensiyrittämällä ~160 astetta vinoon.
Ei siis ylösalaisin minkä olisi voinut korjata helposti liukunivelen purkamalla ja kasaamalla 180 astetta eri järjestykseen. :shitfan:
Ohjauskulmia on säädetty joskus raidetangosta vastaamaan rattiakselin väärille pooreille hakattujen nivelten vinouskulmaa. :shitfan:
Pääsee pyörittelemään ihan huolella raidetankojen hiukan kiinni hapantuneita säätöholkkeja.. :P
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

Gary Grand

Välillä korihommia..





Meinaa vaatia voimaa ja lievää törkeämpää väkivaltaa saada kolmen eri auton osat istumaan yhten. :smashhead:

Mutta etenee kuitenkin! 8)
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..