Appiukon saappi

Aloittaja Lerssinen, 04 maaliskuu, 2025, 18:47

« edellinen - seuraava »

Lerssinen

Appiukollehan hankin automaattisaabin joskus 8 vuotta sitten, se sattui löytymään jyväskylästä ollen mallia 9000 ja kaikenlisäksi 2.3 CSE "täyspaine" jubilee. Oli helvetin siisti ja appiukko ajelikin sillä pitkään kunnes tohtorilääkäri vähän vihjaili että kannattais jo ajot jättää pikkuhiljaa taakseen. Auto siirtyi sitten rouvan siskolle joka piti sitä hätävara-autona etelässä kans muutaman vuoden ja nyt se on palautunut "lähtöpaikkaansa" appiukon pihalle.

Onhan sitä vuodet hieman kaltoin kohdelleet ja ruostepilkkuja on tullut kaariin ym ja sisusta kulahtanut. Nyt se vissiin vuotaa jäähdytysnestettä sisälle autoon jalkatilaan, käsittääkseni joku venttiili tahi kenno ? En ole kerinnyt asiaan perehtyä enkä ole itse nähnyt autoa joten nyt ollaan sanomisien varassa, paineita se ei kuitenkaan tee ja vuoto ei ole niin katastrofaalista etteikö sillä ollut pystynyt ajamaan Riihimäeltä pohjois-pohjanmaalle. Leimaakin puol vuotta jäljellä.

Kaks tonnia siitä pitäs kuulemma saada, kenties olis kahdet renkaatkin.

Niin ja juu, olen tällä itse ajanut ja kyllä muuten kulkee, pitäshän siinä 200 hp ollakkin.

Lerssinen

Tämä pitäs kuulemma saada pihasta pois, 1500,- lapaseen ja saa viedä  :o

Pertti K

Minun appiukolla on 2 ylimääräistä Saappia, joka kerta niitä kaupittelee kun käydään. Poiskantohintaan sais, mutku ei yhtään napostele.
Kyllä on ihanaa!

(allekirjoitusta muokattu vihapostista ja tappouhkauksista johtuen)

Toyopet

Entisellä työkaverilla oli tuommoinen, tuli sillä joskus pätkä ajettuakin.
Liekö sama autokin, kun kerran JKL:stä.

Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

sössö

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 24 maaliskuu, 2025, 21:56Minun appiukolla on 2 ylimääräistä Saappia, joka kerta niitä kaupittelee kun käydään. Poiskantohintaan sais, mutku ei yhtään napostele.
onko OG 900, 90, 99 tai 96?

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 24 maaliskuu, 2025, 21:56Minun appiukolla on 2 ylimääräistä Saappia, joka kerta niitä kaupittelee kun käydään. Poiskantohintaan sais, mutku ei yhtään napostele.
Saabin myynti on ollu jo pitkään melkosta tervanjuontia. Kaikki niitä muka haluais, mutta vissiin pitäs maksaa et ottavat.
En varmasti oo.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 25 maaliskuu, 2025, 00:40Saabin myynti on ollu jo pitkään melkosta tervanjuontia. Kaikki niitä muka haluais, mutta vissiin pitäs maksaa et ottavat.

kaikki ei kotopaikankaan pihalle mahdu. Aattelin että jos nyt 4 purkais loppuun keväänä ja vetäs prässiin.

90 on malli mistä tykkäsin ja nyt se metallivärinen ei jätä rauhaan mikä siellä signetin tiluksilla oli. Mulla itellö on punanen mikä ihan paska :thinking:

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 25 maaliskuu, 2025, 00:45kaikki ei kotopaikankaan pihalle mahdu. Aattelin että jos nyt 4 purkais loppuun keväänä ja vetäs prässiin.

90 on malli mistä tykkäsin ja nyt se metallivärinen ei jätä rauhaan mikä siellä signetin tiluksilla oli. Mulla itellö on punanen mikä ihan paska :thinking:
Jonkun jenkkivienti og900 ilmastoinnilla ja turbolla vois vielä projektoida, muut ei oikeen innosta.
En varmasti oo.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 25 maaliskuu, 2025, 00:53Jonkun jenkkivienti og900 ilmastoinnilla ja turbolla vois vielä projektoida, muut ei oikeen innosta.

itellä oli kriteerinä 2d combi pystykeula. Aika surkee se toikin oli pelleiltään kun semmone sitte löyty ja sai menemään vaihdossa surkeen 1.85 99n. Siinä satkussa kyllä mulla epöonnistu maalauskin niin on saanu huilia se homma kun ärsytti. Mulla on siihen pikkanen remmiahdin ja 3x 97 strömberggiä. Saa nähdä mitä tulee...varakoneita on vaikkei tulis kuin romua.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: sössö - 24 maaliskuu, 2025, 23:28onko OG 900, 90, 99 tai 96?
99 ja 9000. 96:kin on mutta se ei taida olla ylimääräinen. Sanonko että olis 99:stä kiinnostunut (disclaimerina tarvii sanoa että hinta voi muille olla eri kun mulle)?
Kyllä on ihanaa!

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 25 maaliskuu, 2025, 08:1799 ja 9000. 96:kin on mutta se ei taida olla ylimääräinen. Sanonko että olis 99:stä kiinnostunut (disclaimerina tarvii sanoa että hinta voi muille olla eri kun mulle)?
minkähän ikäinen tuo 9000 on?
Jos tuollanen viistokeula, niin kelpaisi varaosa-autoksi mulle/pojalle..

Nimim. Rikoin aamulla takaoven kahvan..
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 25 maaliskuu, 2025, 08:36minkähän ikäinen tuo 9000 on?
Jos tuollanen viistokeula, niin kelpaisi varaosa-autoksi mulle/pojalle..

Nimim. Rikoin aamulla takaoven kahvan..
En kyllä edes muista mutta luulen että on vanhempi. Tarvii kysellä.
Kyllä on ihanaa!

sössö

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 25 maaliskuu, 2025, 08:1799 ja 9000. 96:kin on mutta se ei taida olla ylimääräinen. Sanonko että olis 99:stä kiinnostunut (disclaimerina tarvii sanoa että hinta voi muille olla eri kun mulle)?
Kartotetaas vielä vähän lisää. Onko se 99 niitä missä on jo H-kone?

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: sössö - 25 maaliskuu, 2025, 13:30Kartotetaas vielä vähän lisää. Onko se 99 niitä missä on jo H-kone?
Vai vielä parempaa, niitä missä vielä Triumphin kone.. :o
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

sössö

sellaseen saa osia hyvin mutta on aika käyttökelvoton, b kone kai parempi mutta osat harvinaisia kai. H olis paras.