Appiukon saappi

Aloittaja Lerssinen, 04 maaliskuu, 2025, 18:47

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: sössö - 25 maaliskuu, 2025, 13:39sellaseen saa osia hyvin mutta on aika käyttökelvoton, b kone kai parempi mutta osat harvinaisia kai. H olis paras.
Käyttöautoon varmasti. ;D
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: sössö - 25 maaliskuu, 2025, 13:30Kartotetaas vielä vähän lisää. Onko se 99 niitä missä on jo H-kone?
Mistä minä tiedän. Kyselen jossain välissä lisätietoja.
Kyllä on ihanaa!

(allekirjoitusta muokattu vihapostista ja tappouhkauksista johtuen)

signet

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 25 maaliskuu, 2025, 14:13Mistä minä tiedän. Kyselen jossain välissä lisätietoja.
Hoossa on alumiininen venttiilikoppa ja Beessä on musta peltinen
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

Lerssinen

Mulla olleessa 99:ssä oli Hoo, virranjakaja jos osoittaa eteenpäin on koneasiat kunnossa.

Lerssinen

Pistin saappipalstalle tosiaan "myyntiin" tämän. Yks kyseli aamuyöstä yksityisviesteillä peräti kolmesti saman asian että onko jo myyty ja missä ja paljonko maksaa (kaikki tiedot oli valmiiksi). Sitten se meni mykäksi kun sille vastasin.

Toinen kyselijä kyseli samat asiat, kirjoitin hieman pidemmästi niin tuli sitten kolmen sivun romaani kysymyksiä ja toiveita lisäkuvista sieltä täältä ja tuolta ja vielä jostain katon kiinnitysnapista erikseen. Kirjoitin että leimaa puolivuotta niin kysytään että kuin pitkä leima siinä on.

Alan ymmärtää miksi nuita pukataan paaliin ennenkuin myydään.

Pertti K

Tai että onko keula vinossa ja H-moottori.  ::)
Kyllä on ihanaa!

palontie

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 25 maaliskuu, 2025, 08:1799 ja 9000. 96:kin on mutta se ei taida olla ylimääräinen. Sanonko että olis 99:stä kiinnostunut (disclaimerina tarvii sanoa että hinta voi muille olla eri kun mulle)?

Eli vieras hakija voisi saada poisvientipalkkion?
Eniten vituttaa kaikki.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 25 maaliskuu, 2025, 14:02Käyttöautoon varmasti. ;D
Joo, bensaa meni 10+ litraa, hieno käyntisempi tosin mitä mikään saabin kone ja kiersi hienosti.

Mut aika ankee muutoin, osat ei ollu halvimpia.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 25 maaliskuu, 2025, 14:13Mistä minä tiedän. Kyselen jossain välissä lisätietoja.
Hyviä ohjeita tuli. B konekkaan ei ole täysi turnoff jos auto muuten ok, voin laittaa sinne yhden h koneistani.

Minkäs värinen se on ja minkä värinen sisusta.

Pertti K

Ulkopuolelta muistaakseni molemmat punaisia, sisustasta ei muistikuvia.
Kyllä on ihanaa!

sössö

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 25 maaliskuu, 2025, 20:26Ulkopuolelta muistaakseni molemmat punaisia, sisustasta ei muistikuvia.
Ok, ilmottele kun olet kyselly niin ihmetellään sitte lisää :+1:

Harri S

Saabin B-mosassa vesipumppu on pystyssä lohkossa ja se saa voimansa nokka-akselilta. Hankala vaihtaa ja varaosien saatavuus vaihtelevan heikkoa. Sama rakenne kuin edeltävässä 1,85 litrasessa "Triumphin" mosassa mutta huonompi toteutus.

H-mosassa vesipumppu on normaali hihnakäyttöinen ja rintapeltiä vasten, koska Saabin mosa on nurinpäin moottoritilassa. Toki hankala vaihtaa se on sielläkin tilanahtauden takia vaatinee mosan poisnyppäämisen.

Ollu noita erilaisia ja H-mosa on noista paras.

Tuossa kuvat 8 vuotta sitten omassa pihassa otettuna.
Ylempi on -84 vm 99GLS H-moottorilla.

Päätoiminen harrastaja

sössö

Hieno 99. Noista ihan viimisistä 99 itsekkin tykkään vaikka korin muoto erityisesti takapäässä (ankanpyrstö) on rikottu kaikilla jättipuskureilla ja listoilla.

Mulla on yhdet tuplakaasaritkin olemassa niin saisi GL => GLS tehtyä. Ne on paljon paremmin toimivat mitä se 1 kaasarimalli.

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 04 maaliskuu, 2025, 18:47Appiukollehan hankin automaattisaabin joskus 8 vuotta sitten, se sattui löytymään jyväskylästä ollen mallia 9000 ja kaikenlisäksi 2.3 CSE "täyspaine" jubilee. Oli helvetin siisti ja appiukko ajelikin sillä pitkään kunnes tohtorilääkäri vähän vihjaili että kannattais jo ajot jättää pikkuhiljaa taakseen. Auto siirtyi sitten rouvan siskolle joka piti sitä hätävara-autona etelässä kans muutaman vuoden ja nyt se on palautunut "lähtöpaikkaansa" appiukon pihalle.

Onhan sitä vuodet hieman kaltoin kohdelleet ja ruostepilkkuja on tullut kaariin ym ja sisusta kulahtanut. Nyt se vissiin vuotaa jäähdytysnestettä sisälle autoon jalkatilaan, käsittääkseni joku venttiili tahi kenno ? En ole kerinnyt asiaan perehtyä enkä ole itse nähnyt autoa joten nyt ollaan sanomisien varassa, paineita se ei kuitenkaan tee ja vuoto ei ole niin katastrofaalista etteikö sillä ollut pystynyt ajamaan Riihimäeltä pohjois-pohjanmaalle. Leimaakin puol vuotta jäljellä.

Kaks tonnia siitä pitäs kuulemma saada, kenties olis kahdet renkaatkin.

Niin ja juu, olen tällä itse ajanut ja kyllä muuten kulkee, pitäshän siinä 200 hp ollakkin.

Yrität epätoivoisesti myydä saapia niin jätkät tulee sun ilmoitukseen vaihtelemaan omia saabejaan😁
Vielä on eilinen jossain.

Lerssinen

Ei se mua haittaa kun ei ole edes oma tötterö  :P