Päivän autokuva

Aloittaja Marklin, 10 tammikuu, 2020, 16:25

« edellinen - seuraava »

redneck1

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 09 lokakuu, 2021, 08:33Sama luukku buickissa kuin chevyssäkin, molemmat on clamshellejä  ::)  mun pitäs just buicki saada ostettua varaosiks kun eräs nimeltämainitsematon sais sanottua hinnan sille  :))
Niin ja simpukkatakaluukku myös Oldsissa ja Cadillacin farmari conversioissa. Pontiacista en muista, mutta kyllä kai siinäkin niitä on käytetty.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 09 lokakuu, 2021, 08:26No sitten. Vuonna 1972 maskissa on enemmän tasaisuutta kuin edellisenä vuotena eli se maskin ilmanottoaukko on ilmeisesti pienempi. Vuonna 1973 oli jo omanlaisensa maski joka on lähempänä 1974 mallia ainakin yleisesti ottaen Chevyissä, mutta Brookwoodia ei tainnut enää mallistosta löytyä.


Paska kuvaus, kun ei autoa yleensä kuvailla näin, mutta tietäjien pitäisi kyllä ymmärtää. Yleensä autot tunnistetaan näkemällä se auto, ei muistin pohjalta kuvailemalla.
Kyllä niissä joka vuosmallissa on omat pienet piirteensä, vaikkei valmistaja olis täyttä faceliftiä autolle tehnykään.
Tuo niiden piirteiden muistaminen/tunnistaminen on paljon helpompaa, jos näkee molemmat. Yleensä piirteistä näkee heti, kumpi on uudempi ja kumpi vanhempi. Jos ei ole kuvaakaan siitä toisesta, niin tunnistus meneekin paljon vaikeammaksi.

Joskus nuorena noita autontunnistusjuttuja tuli tehtyä enemmänkin, mutten koskaan lähtenyt kisaamaan.
Tekniikan Maailman tunnistustehtävät vaan vaati ihan tajuttoman skaalan tietoa eri autojen erityispiirteistä, eikä niissä päässyt keskittymään johonkin jenkkeihin, tai vielä tarkemmin GM:n malleihin. Ihan kivasti niissäkin kuitenkin pärjäsi.

Hyvä että joku pystyy ne pienet erot luettelemaankin. 8) Tai jopa kertomaan auton omistajalle auto oikean vuosimallin.. Se trafin tieto kun ei tahdo täsmätä. :))
Haasteita tunnistukseen saa äkkiä, kun näiden vanhempien Suomi-autojen kanssa pelaa. Osia voi olla vaihdettuna useammasta vuosimallista, ym. :))

Ei itselle aikanaan tuottanut ongelmia sanoa vilaukselta nähdystä -67-69 Dartista tai Camarosta vuosimallia, tai jopa varustelua. Tänä päivänä menis jo vuosmallitkin sekasin.. ::)

kuutio

Lainaus käyttäjältä: puu - 08 lokakuu, 2021, 16:41Tuon voisi peittää jollain peittävällä maalilla, niin olisi hyvä.

Jos kerran mattamusta on täälä ehdoton NoNo nii sitte oliivin vihreä matta.. tai sitten se vanha ferrexin punanen oikein mattana.
Jota täytyy kyllä joskus johonki laitteeseen kokeilla

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 09 lokakuu, 2021, 09:03Jos kerran mattamusta on täälä ehdoton NoNo nii sitte oliivin vihreä matta.. tai sitten se vanha ferrexin punanen oikein mattana.
Jota täytyy kyllä joskus johonki laitteeseen kokeilla
Älä..
Mulla oli sisältä Ferrexin punasella maalattu Opel Rekordi. :shitfan:
Oon vihannu sitä sävyä ja hajua syvästi jo kolkyt vuotta em. takia.

Mattamustakin on kaunista siihen verrattuna!!

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 09 lokakuu, 2021, 09:25Älä..
Mulla oli sisältä Ferrexin punasella maalattu Opel Rekordi. :shitfan:
Oon vihannu sitä sävyä ja hajua syvästi jo kolkyt vuotta em. takia.

Mattamustakin on kaunista siihen verrattuna!!

Meillä kaikilla on perversiomme..

Pande

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 09 lokakuu, 2021, 09:03Jos kerran mattamusta on täälä ehdoton NoNo nii sitte oliivin vihreä matta.. tai sitten se vanha ferrexin punanen oikein mattana. Jota täytyy kyllä joskus johonki laitteeseen kokeilla
Puolihimmeä peltikattomaali Kirjo oli joskus suosittu halpojen ajoautojen äkkisiistimisissä. Helppo levittää myös telalla tai siveltimellä ja tasoittuu itsestään antaen kaukaa katsoen ihan asiallisen vaikutelman. Saatavissa lukuisissa sävyissä.  :)

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Pande - 09 lokakuu, 2021, 10:23Puolihimmeä peltikattomaali Kirjo oli joskus suosittu halpojen ajoautojen äkkisiistimisissä. Helppo levittää myös telalla tai siveltimellä ja tasoittuu itsestään antaen kaukaa katsoen ihan asiallisen vaikutelman. Saatavissa lukuisissa sävyissä.  :)
Sitten tuli Raptor.. ::)

'59 Kingswood



Tämä näkymä ääniefekteineen ym. aiheutti mietitämyssyn putoamista lähemmäs pääkalloa ja mahdollisesti jopa projektijonon uudelleenjärjestelyä...

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 09 lokakuu, 2021, 08:38Kyllä niissä joka vuosmallissa on omat pienet piirteensä, vaikkei valmistaja olis täyttä faceliftiä autolle tehnykään.
Tuo niiden piirteiden muistaminen/tunnistaminen on paljon helpompaa, jos näkee molemmat. Yleensä piirteistä näkee heti, kumpi on uudempi ja kumpi vanhempi. Jos ei ole kuvaakaan siitä toisesta, niin tunnistus meneekin paljon vaikeammaksi.

Joskus nuorena noita autontunnistusjuttuja tuli tehtyä enemmänkin, mutten koskaan lähtenyt kisaamaan.
Tekniikan Maailman tunnistustehtävät vaan vaati ihan tajuttoman skaalan tietoa eri autojen erityispiirteistä, eikä niissä päässyt keskittymään johonkin jenkkeihin, tai vielä tarkemmin GM:n malleihin. Ihan kivasti niissäkin kuitenkin pärjäsi.

Hyvä että joku pystyy ne pienet erot luettelemaankin. 8) Tai jopa kertomaan auton omistajalle auto oikean vuosimallin.. Se trafin tieto kun ei tahdo täsmätä. :))
Haasteita tunnistukseen saa äkkiä, kun näiden vanhempien Suomi-autojen kanssa pelaa. Osia voi olla vaihdettuna useammasta vuosimallista, ym. :))

Ei itselle aikanaan tuottanut ongelmia sanoa vilaukselta nähdystä -67-69 Dartista tai Camarosta vuosimallia, tai jopa varustelua. Tänä päivänä menis jo vuosmallitkin sekasin.. ::)
Karstulassa parkkeerasin ihan samannäköisen Camaron viereen kuin mitä se minun -79 oli, tai erivärinen ja vähän rakenneltu mutta kumminkin näytti minusta ettei tehtaalta ollut mitään eroja. Kysyin vuosimallia niin omistaja sanoin että -75  :o En alkanut inttämään. Liekö sitten puskureita vaihdeltu tms.

Mutta nyt pitää lopettaa ennenku Henkka hermostuu kun en oo tänään edes autokuvia ottanut.

Kalu

Lainaus käyttäjältä: Antti - 09 lokakuu, 2021, 18:09Uskalin Buicki?
Juu. Ja ilmeisesti teivon swapissa kuvattu.
Ai ei 7sec katuautolla voi muka kadulla ajaa...

Camino79

Taas on monenmoista touhuttu ja sattupa näyttämään tästä kuvakulmasta vaan yllättävän hyvältä omaan silmään  ::)


FuryIII 71

^^ Juu, vasepookin mukaan ajamalla meni buick treelle täältä pk-seudulta.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 09 lokakuu, 2021, 18:33^^ Juu, vasepookin mukaan ajamalla meni buick treelle täältä pk-seudulta.


On se perkele helppoa kun ponsorit maksaa jo ruisailubensatkin  :))

Tai siis viinat jos uskalin juubatuubaan on uskomista  ::)

pantera

Jalometallikuljetus


'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 09 lokakuu, 2021, 18:26Juu. Ja ilmeisesti teivon swapissa kuvattu.
Ai ei 7sec katuautolla voi muka kadulla ajaa...
juu, uskalin puikki ja tosiaan teivossa, kuten muutama päivä sitten juutuupivideossa "uhosikin" sinne ajavansa...

ps. mun mielestä 8sec katuauto, kun "edes" 7.50 on vielä aika kaukana... No joo, oma  kalusto on kuitenkin jossain hyvänä päivänä 17-18sec luokassa, niin ei ehkä pitäis arvostella ja se seiskan yllpäässäkin oleva aika on on kyllä hyvinkin hatun noston arvoinen suoritus todistetusti maantiekelpoiselle autolle...