Nettimotosta bongattua

Aloittaja palontie, 28 helmikuu, 2020, 21:19

« edellinen - seuraava »

sössö

Hankalaa noille on ostajia löytää, x4 myin kauan.

Springer

Alkupään -70 malleille ehkä helpompaa?

sössö

Ehkä, oli mulla sellanen projektikin. En sitte tiedä miten sellanen MR kuntosena olisi mennyt

Pande

Lainaus käyttäjältä: rb - 06 maaliskuu, 2026, 14:36https://www.nettimoto.com/puch/dakota/3342062

Taas on kovin oudon näköistä mopedia.  ???
Taas sanoisin että tuoreempaa tuontia. Tuossahan on ruotsinkielinen tyyppikilpikin rungossa ja sen mitä aikanaan ruotsalaisia harrastelehtiä olen lueskellut niin käsittääkseni tuollainen Dakota on siellä ollut yleinen.

rb

https://www.nettimoto.com/honda/cb/3342222

Honda CB 350 Four
1974




Ja noi tais olla ihan 74 tuontia, jolloin vero pompsahti.
Niin mahtoko toi maksaa saman, kun vuonna 73 Tuutti?

rb

https://www.nettimoto.com/muu-merkki/muu-malli/3342190

Jagaren/Sachs
1939




Siitä se nimitys lähti:   Moottoripolkupyörä

Pande

Lainaus käyttäjältä: rb - 07 maaliskuu, 2026, 08:46Honda CB 350 Four

Ja noi tais olla ihan 74 tuontia, jolloin vero pompsahti.
Niin mahtoko toi maksaa saman, kun vuonna 73 Tuutti?
-73 Tuutti 8 290 markkaa. Kolmepuolikas Four on kuvan kera esitelty ja hinnastoon kirjattu mutta ei vielä hinnoiteltu.

-74 kolmepuolikasta Fouria ei edes ole Tuulilasin hinnastossa, viisisatanen 12 500 markkaa ja Tuutti 15 100 markkaa.

Että mahdettiinko -74 kolmepuolikkaita Foureja tuodakaan, ainakaan paljon, kun tuo nyt myytäväkin on uutta Ruotsi-tuontia.

Mainittakoon vielä kun lehdet esiin kaivoin että -73 ysisatanen Kawa maksoi 10 450 markkaa, -74 veron myötä hinta 16 950 markkaa. Saman verran kuin coupe-Corolla tai 1303-Kupla.

rb

Tekniikan maailma 1975.  Siinä muistaakseni oli 350 Four niiden harvojen pyörien joukossa, mitä Suomessa silloin myytiin.
Se lehti on kyllä tallessa.
Kun vaan muistas missä. :-\

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: rb - 07 maaliskuu, 2026, 15:42Tekniikan maailma 1975.  Siinä muistaakseni oli 350 Four niiden harvojen pyörien joukossa, mitä Suomessa silloin myytiin.
Se lehti on kyllä tallessa.
Kun vaan muistas missä. :-\
Eihän se niin pienessä talossa voi kovin piilossa olla.  ;D
E:Jäi vähän kaivelemaan kun ei silloin siellä tullut siun kanssa turistua paljoakaan, olisi ollut kyseltävää prätkistä yms.

palontie


rb

Tässä vielä vähän vanhempaa:

https://www.nettimoto.com/muu-merkki/muu-malli/3343252

Griffon Zedel
1902




Vielä 20- luvulla merkkejä oli valtavasti niin Englannissa kun Amerikassa.
Suuren laman jälkeen moni kuoli, tai yhdistyi jonkun muun merkin alle, aivan kuten autopuolellakin.
Vanhoista merkeistä Indian elvytettiin tällä vuosituhannella uudestaan, mutta kuoliko se taas, vai vaihtoiko se vaan omistajaa?

tevo

Eikös Polaris omista ton Indianin tuotemerkin? ..
Misälie Vietnamisa ehkä kokkoovat/kokosivat ..ehkä ..

Bantam

Wikipedian mukaan kalifornialainen sijoitusyhtiö "Carolwood LP" on juuri edelliskuussa ostanut enemmistöosuuden Polarikselta.


Honda CB 750 four 1975



https://www.facebook.com/marketplace/item/1250681063856257


rb

https://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/15242/Polaris-luopuu-omistuksesta-miten-k%C3%A4y-Indian-Motorcyclesin-Victory-Indian.htm

Polaris luopuu omistuksesta: miten käy Indian Motorcyclesin?

Polaris tiedotti 13.10.2025 päättäneensä irrottaa Indian Motorcylesin omaksi itsenäiseksi yhtiökseen. Polaris on tehnyt sopimuksen Indian Motorcyclen enemmistöosuuden myymisestä Carolwood LP:lle, itsenäiselle kalifornialaiselle pääomasijoitusyhtiölle

sössö

Lainaus käyttäjältä: tevo - 08 maaliskuu, 2026, 17:50Eikös Polaris omista ton Indianin tuotemerkin? ..
Misälie Vietnamisa ehkä kokkoovat/kokosivat ..ehkä ..
pikkumönkijöitä tehtiin taiwanissa muistaakseni