Nettimotosta bongattua

Aloittaja palontie, 28 helmikuu, 2020, 21:19

« edellinen - seuraava »

LPR

Lainaus käyttäjältä: sössö - 02 maaliskuu, 2026, 01:27Oli varmaan maan tapaan olevinaan hiton tarkkaa kaikki ja tommosta esitettiin, todellisuus vaan on ollu monesta kohtaa toinen. Tarkkoja tietojahan on olevinaan autojenkin rekisteriotteissakin, vaikka niissä lukee ihan mitä on sattunut rekisteröintikatsastajan päässä sillä kellonlyömällä olemaan.

Käytännössä edes jotainalkeellisimpia vaatimuksia alkoi tulemaan vasta 90- ja 2000- luvulla mm. jarrujen suhteen, ennenhän nekin on saaneet olla ihan mitä sattuu. Ennen rekisteröintiä on riittänyt tyyppihyväksyntä ja tyyppihyväksytty mopo ei käytännössä ole edes vastannut tuotantomallia. Esimerkiksi on olevinaan joku tiukka 50kg painoraja mutta joku muoviperänenkin eli köykäsimmän mallin pappatunturi painaa todellisuudessa lähemmäs 60kg, ilmeisesti joku raja mopotehtaallakin oli kuinka vaarallisia mopoja halusi asiakkailleen myydä viranomasista huolimatta. Kovin jämeränä ajokkina tommosta pappatunturiakaan ei voi pitää, joten voi vaan kuvitella millanen se alle 50 kiloa painanut tyyppihyväksyntämalli on ollut, jos sellaista on edes ikinä ollut. Supersport tuntuu käsituntumalta pappistakin painavammalta, onhan siinä toki jo kehtorunko ja jousituskin paljon järeempi, silti tehty 50kg painorajoituksen aikana sekin.

Ei sitä voi tietää millä joku on mopojaan saanut täällä läpi jos on saanut kun kaikki on noinkin epämääräistä mitä on ollut ennen rekisteröintipakkoa ja EU aikaa.

Pienet kevytmoottoripyörätkin on yleensä 60-90 kuutioisia monet olleet. 50 kuutioisia lie ani harva, puchilla taisi olla joku 2,1hp versio muta mun ymmärtääkseni sekin oli jonkun toisen maan määräyksiin tehty.
Saksankieliset käyttöohje- ja takuukirjat sekä saksalaisen Saarlandin alueella toimivan yrityksen mainos rekisterikilven telineessä antaa kyllä vahvan vaikutelman uustuonnista.

sössö

Tuo uustuonti on yksi vaihtoehto.
Lainaus käyttäjältä: LPR - 02 maaliskuu, 2026, 01:49Saksankieliset käyttöohje- ja takuukirjat sekä saksalaisen Saarlandin alueella toimivan yrityksen mainos rekisterikilven telineessä antaa kyllä vahvan vaikutelman uustuonnista.

rb

https://www.nettimoto.com/kawasaki/z/3340248

Kawasaki Z 1300
1981




Nyt ei voi valittaa, etteikö valokuviin ois panostettu.

rb

https://www.nettimoto.com/norton/commando/3340319

Norton Commando 750 Roadster combat
1972




Harvinaisuus alkuperäinen Commando 750 Amerikan vientimalli

Kai se on harvinainen, kun noin pitkä nimikin. ???

palontie

Lainaus käyttäjältä: rb - 02 maaliskuu, 2026, 10:06https://www.nettimoto.com/kawasaki/z/3340248

Kawasaki Z 1300
1981




Nyt ei voi valittaa, etteikö valokuviin ois panostettu.

Voi vinde kun on hieno!

Pande

Lainaus käyttäjältä: palontie - 02 maaliskuu, 2026, 16:33Voi vinde kun on hieno!
Enkä ehtinyt muita valokuvia nähdäkään sillä nyt se on myyty. Kyllä ne näköjään jotkut prätkät vaihtavat omistajaa. Oliko hinta ns. sopiva?

palontie


rb

Lainaus käyttäjältä: Pande - 02 maaliskuu, 2026, 19:08Oliko hinta ns. sopiva?
8500:- joten ei mikään ilmainen, mutta ainakin kuvien perusteella pyörä on todella hieno..

Pande

Hienoa jos joku vartavasten tuollaista etsinyt sai siitä toivomansa sorttisen pyörän. Siltähän tuo vaikuttaa että ei ole ostohaluinen kauan aikaillut.

sössö

Noi on vähän sellasia että haku täytyy olla päällä ja heti soitto+nouto kun on myynnissä oikeenlainen

rb

https://www.nettimoto.com/tunturi/magnum/3340664

Tunturi Magnum
1982




Se ei sit saavuttanu ihan samaa suosiota kun PV..

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: rb - 03 maaliskuu, 2026, 14:10https://www.nettimoto.com/tunturi/magnum/3340664

Tunturi Magnum
1982




Se ei sit saavuttanu ihan samaa suosiota kun PV..
Ei ollut meidän kylällä yhtäkään. Yksi Helkama ässä oli.

sössö

Lainaus käyttäjältä: rb - 03 maaliskuu, 2026, 14:10https://www.nettimoto.com/tunturi/magnum/3340664

Tunturi Magnum
1982




Se ei sit saavuttanu ihan samaa suosiota kun PV..
break oli tunan vastine pvlle. Toi ei ole edes tunturi.

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: sössö - 03 maaliskuu, 2026, 15:47break oli tunan vastine pvlle. Toi ei ole edes tunturi.
Tunturina sitä kaupattiin ja mainostettiin.

sössö

onhan pvkin solifer vaikkei sillä mitään tekoa soliferin kanssa ole ymmärtääkseni muuta kuin solifer on maahantuoja. Toi on kai puchin tekele kokonaan.