Jeep ketju

Aloittaja Ranee, 10 tammikuu, 2020, 22:51

« edellinen - seuraava »

LPR

Lainaus käyttäjältä: JAMANT - 06 maaliskuu, 2024, 08:17No letkua löytyy hyllystä ja murroksia...

Ja vuotaa kerrosta alempaa?? Siis kansitiivisteestä?? Ai kuutosesta? Se on paineetonta tilaa, ainoa paineellinen osio on tönärit, josta yläkertaa saa voitelun, eli jos kansitiiviste vuotaa, niin puhdista se sauma jarrukliinerillä ja laita silikoni päälle saumaan... Joko auttaa pitkään tai ainakin lopettaa leiman ajaksi...
Juu  siitä jakajan kohdilta parinkymmenen sentin matkalta tihkuu öljyä. On se vuotanut kaiketi koko ajan mitä mulla on ollut, kun on märkä ollut. Venttiilikopaksi olin kuvitellut.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

JAMANT

Se on se nostajien puoli, siinä on sitä kannasta joku 5mm, siinä on tiivistys vaan pettäny... Pese se ja silkkaa päälle, tukkii vuodon jos saa vaan otteen ympäriltä, toi on helppo puoli, kun ei oo sarjat tiellä...
www.jamant.fi
Your Jeep specialist

Dart 67

Mulla kun on tuo Grand Cherokee -93 5,2 ja oon miettinyt sen purkamista tai sit jos kuitenkin katsastais sen vielä...

Visko ongelmaahan siinä on kaikkien muitten vikojen lisäksi, niin tietääkö kukaan voiko sillä ajella ihan normaalisti ilman etukardaania?

Joskus googlettelin aiheesta enkä faktaa asiasta löytänyt, mielipiteitä toki molempia juu ja ei.
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

Gary Grand

Ei se Woima viskon kautta taakse mene.
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Dart 67

No kerros nyt kuinka tuo jakolaatikko toimii, kun muu internet ei osaa...
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

pantera

Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 16 maaliskuu, 2024, 17:30No kerros nyt kuinka tuo jakolaatikko toimii, kun muu internet ei osaa...
Ainakin mulla oli full time 4wd jakis ja etupäässä visko luistaa

Dart 67

Eli silloinhan etukardaanin voi poistaa...?
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

LPR

Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 16 maaliskuu, 2024, 17:36Eli silloinhan etukardaanin voi poistaa...?
Olikos jossain noissa Quadratrac? Eli jatkuva nelikko keskitasurilla. Silloin ei voi poistaa. Ja leimalta ei pitäisi mennä läpi. M1G-ajoneuvoluokan edellytyksenä on muiden muassa neliveto. Saattaa onnistua muutoskatsastaa M1-luokkaan, mutta vaikuttanee ainakin vetomassoihin.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 16 maaliskuu, 2024, 17:30No kerros nyt kuinka tuo jakolaatikko toimii, kun muu internet ei osaa...
Veto taakse menee "suoraan", joko hitaan tai nopean välityksen kautta, veto eteen kulkee viskon kautta molemmilla alueilla.
Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 16 maaliskuu, 2024, 17:36Eli silloinhan etukardaanin voi poistaa...?

Kyllä.

-96 eteenpäin noissa NV249:ssä on lisäksi kytketty visko tönköksi hitaalla puolella. Nopealla menee voima eteen edelleen pelkästään viskon kautta.
Sellaista en ole purkanut, niin en tunne sielunelämää tarkemmin.
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: LPR - 16 maaliskuu, 2024, 19:35Olikos jossain noissa Quadratrac? Eli jatkuva nelikko keskitasurilla. Silloin ei voi poistaa. Ja leimalta ei pitäisi mennä läpi. M1G-ajoneuvoluokan edellytykaenä on muiden muassa neliveto. Saattaa onnistua muutoskatsastaa M1-luokkaan, mutta vaikuttanee ainakin vetomassoihin.
NP/NV242J on molemmat, sekä keskitasaus(Full time) että jäykkä(Part time) nelikko. ZJ:hin aika vähän noita tehtaalta laitettu, mutta XJ:ssä taas yleisin jakis.
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Dart 67

Kiitoksia vastauksista. Mulla siis tilanne on se että kun ajaa 10 km niin visko menee niin jumiin että parkkiksella on vaikeeta. Eli sen vois katsastaa etukardaani paikallaan ja irroittaa sen sitten, että ois mukavampi ajella.
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

LPR

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 16 maaliskuu, 2024, 20:04NP/NV242J on molemmat, sekä keskitasaus(Full time) että jäykkä(Part time) nelikko. ZJ:hin aika vähän noita tehtaalta laitettu, mutta XJ:ssä taas yleisin jakis.
Mulla on sellainen.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

LPR

Löytyykö mistään vanhojen 50-luvun Jeeppien värisävyt? Lähinnä CJ3A. Ja mitkä yhdistelmät on ollut vanteissa ja korissa ja puskureissa?
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

LPR

Jeepin AW4 laatikkoja ei liene takavetomallina Suomeen ole tuotu lainkaan, kun ei ole takaveto XJ:täkään. Muutos vaatisi pitemmän akselin, ym. romut orkkis takavetolaatikosta. Onko valmiina saatavana adapteria, millä jätetään jakis pois ja modataan laatikko takapotkuksi? Vai pitääkö kaikki tehä ite? Ottaa jakiksesta akseli ja tehdä sille häntä. Tuli puolitutun kanssa juttua, että jos Ramikkaan laittais 4.0 H.O.:n ja nelivaihteisen ja ehkä Dana35:n
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - 11 lokakuu, 2024, 04:09Jeepin AW4 laatikkoja ei liene takavetomallina Suomeen ole tuotu lainkaan, kun ei ole takaveto XJ:täkään. Muutos vaatisi pitemmän akselin, ym. romut orkkis takavetolaatikosta. Onko valmiina saatavana adapteria, millä jätetään jakis pois ja modataan laatikko takapotkuksi? Vai pitääkö kaikki tehä ite? Ottaa jakiksesta akseli ja tehdä sille häntä. Tuli puolitutun kanssa juttua, että jos Ramikkaan laittais 4.0 H.O.:n ja nelivaihteisen ja ehkä Dana35:n
Eikö siihen oo mitään muuta takavetolootaa muka? Mitään en jeepistä tiedä, kunhan kysyn...
En varmasti oo.