Bluebird Meteor -It’s Alive!-

Aloittaja Harri S, 13 toukokuu, 2020, 16:45

« edellinen - seuraava »

Harri S

Ei ne valita. Lähinnä nää mun laitteet herättää vain kiinnostusta, mutteivät naapurit oikein enää osaa yllättyä mistään.
Oon viimeksi keväällä kyselly mekkalasta lähimmiltä naapureilta ja vastaus on että kyllä tähän maailmaan melua mahtuu.
Ongelmat on usein aika itse aiheutettuja. Iltaisin/öisin, viikonloppuisin ja kirkonmenojen aikaan kun osaa pitää mölyt mahassa niin ei tuu ongelmia. Tähän autoonkin tulee pakoputkisto vaimentimineen kun liika melu lähinnä ärsyttää itseänikin.
Nää naapurikyttääjät asuu usein kerrostalossa/vuokrakasarmeissa ja niitähän tällä alueella ei ole eikä tule.
Naapuririvarissa kun väki kokoontuu illansuussa pihalle esim. piknikille/talkoisiin niin mä pakkaan kamat ja poistun häiritsemästä, kun ei ole niin päivänpäälle nää mun puuhastelut, ja voin tehdä aina jotakin muuta jos siltä tuntuu. Se on useamman projektin ja hajautetun toiminnan etu.
Päätoiminen harrastaja

Mikkis83

Tuo kysyy kyllä naapurisopua. Upea laite ja lakki päästä! :+1:  :coolsmoke:
All show but never go.

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580

slant sickness

Harri kertoi kuinka huomioi naapureita. Se auttaa. Tästä tuli mieleen kun mä päätin HD ajojeni alkuaikoina tuunata pakoputkiston seuraavalle ajokaudelle valmiiksi. Tehdasvaimentimissa on sisällä pakkaproppujen kaltaiset tulpat, jotka jotenkin pitää saada pois tai ainakin porata reikä. Mä löin ne teroitetulla putkella ja moskalla pois, eli kaikki mulle heti. Ja sit testaus.

Mun pyörä vaan sattui talvehtimaan puisen pienkerrostalon kivijalan varastokopissa. Kävin kaikki läsnäolevat asukkaat ovi ovelta ja kerroin tulossa olevista remonttiäänistä, jotka eivät kuitenkaan kestä kuin hetken.

Ei tullut häätöä eikä edes varoitusta. Eikä kukaan tiettävästi paskonut allensa.
T-Dart, ahdistunut ja alkoholisoitunut autovanhus. 883/1200/turbo, sporttisempi Sportster.

Smirkelimies

Tuli tuossa mieleen kun katteli vaikuttavaa käynnistysvideota. On ne ollu kovapäisiä kuskeja jotka on jyräyttäny vastaavan auton käyntiin hiekkarannalla ja ajaneet yli 300 km/ h nopeuksia. Jos auton käynti on vaikuttavaa jo pihalla, mimmosetkohan on ollu kuskin mietteet ennen suoritusta?

Jos Kellari- foorumia seuraavista arvotaan kuski toistamaan historiallinen ennätysyritys hiekalla, mielellään oisin mukana mut on ny kesällä vähä kiireitä  ::)

Pystyyköhän arvioimaan BB Meteorin huippunopeuden? Riittäiskö välitykset yli 250 km/ h? Toivottavasti ei jää asia liikaa vaivaamaan ja juhannusaattona saunan jälkeen...

Harri S

Max nopeus varmaan vajaa 200km/h luokkaa jossa laite on todennäköisesti jo lentokone ja kuljettajan kuolema tosiasia.
Tuosta voi fiksummat laskea:

Takarenkaan kehä on reilu 2,5 metriä, perävälitys 3,9:1, laatikon 5  loikkarivaihde 0,64 ja moottorin rajoitettu kierrosluku 2400r/min ja panssarivaunukäytön rajoittimen poistolla max 3200 r/min.

Maailmalla osassa laitteita on ollut 2:1 kertoja moottorin perässä jolla se kulkee tuplat mutta jo nykyiseen akseliväliin pääseminen oli todella haasteellista koska en halua autosta ylipitkää. Tuohon nykyiseen perään saa myös 3,08 välitystä jo elämä alkaa kyllästyttämään.
Päätoiminen harrastaja