Ruhalan Romun muita rojekteja

Aloittaja juhapih, 17 kesäkuu, 2020, 10:28

« edellinen - seuraava »

juhapih

Polttopuita koettanut tehdä autotallia verten, että saa talvellakin harrastaa lämpösessä lukaalissa. Vielä ainakin yksi pakulasti...

Eaglea pitäis saada maalauskuntoon... Mutta mutta, kun tuota on tuossa katoksesta ajanut ulos ja takas, niin alkoi käynti ontua... Joten hiontahommat sai odottaa, kun koetin saada nikottelevaa käyntiä paremmaksi. Aiemmin kurkkasin kannenkopan alle, ettei vaan ole työntötangot mutkalla... kuten oli  tuossa mustassa Concassa. Eipä ollut.
Nappasin sitten kaasarin irti. Putsasin ruskeaa möhnää pois ja tarkistin uimurin korkeuden. Oli aika alhaalla, nostin ohjekirjan mukaiseen 1/4 tuumaan tiivistetasosta. Kiihdytyspumppu toimii...
Kattelin jakajan kannen alle... OK. Pari tulpanjohtoa oli hieman niin ja näin. Laitoin paremmin paikoilleen.
Tankkasin muutaman litran uutta bensaa.

Ja nyt ei oikein edes lupaakkaan... pyörii vimmatusti ja melkein lähtee tulille, mutta ei...  :P

Siirryin hiomaan takapuskurin muovihuulta...
Siitä löysin ylimääräisen mutkan. Koetan saada lämmöllä ja tuolla viritelmällä sen suoristumaan.


juhapih

Reilu vuosi sitten aloitettu muutamien peltoplänttien palauttaminen viljelyskelpoiseksi alkaa tuottaa tulosta.
Ensimmäinen sato yli 30 vuoteen. 34 ehkä...
Myytiin heinät pystyyn karjatilalliselle. Kävivät tiistaina kaatamassa ja paalaavat jossakin välissä.





Tästäkin saivat heinää, vaikka kevään kuivuus miltei tappoi kaiken vihreen...



Ens vuodeksi uudistettu pinta-ala on kaksin kertainen...  :o

juhapih

Tänään koetin saada tuota farkku Eaglea käyntiin. Pitäis saada pihalle katoksesta hiontaa ja pohja maalia varten.
Kokeilin tuleeko tulppaan kipinää. No tulee.
Sitten vielä kaasari pois, kun jäi epäilys, että olinko töpännyt... No en ollut, kaikki kunnossa. Laskin hieman kohoa kuiteski...
Imusarjan pohjalla oli bensaa, kuivasin.
Vaihdoin jakajan kannen varmuuden vuoksi...
Aattelin laittaa uuden syttyboksin, mutta se taisi olla jo paikoillaan.
Kipinää tulee ja bensaa...
Vaan ei lähde enää käyntiin, vaikka pyörii vinhasti.

Äly loppuu.




juhapih

Luettu AMC palstoja. Joillain samaa vikaa... kiinan puolaa syytetty.

Vaihdettu uusi puola uuteen... ei vaikutusta.

Vaniukko

entäs se syttypoksi?mulla kävi boschin poksin kanssa niin että toinen poksi anto 10 astetta vähemmän ennakkoo kun toinen samanlainen🤔eli käynnistyykö jakajaa kääntämällä?

juhapih

En ole ehtinyt vielä koettaa, mutta tuo melkein meinaaminen startatessa viittaisi, että on mennyt sekaisin ajoitus.
Ja on onneksi noita tosia bokseja, joita voi koettaa.

Ihmetyttää vaan, että kävi kunnolla, kunnes otin sen tuolta säilöstä tuohon katokseen. Voiko noikin seota jotenkin.

edit: hieman kääntelin jakajaa.. ei muutosta. Huomenna katotaan ajoituslampulla paremmin...

Kaivan esille toisen modulin samalla.

juhapih

En ehtinyt toista modulia kaivella, kun kaveri poikkes ja tutkittiin ensin toista potilasta ja sitten tätä Eaglea...

No onneksi on kavereita, jotka tietävät autoista kaiken. Syy käymättömyyteen löytyi....

Kuudesta tulpasta viisi pimeenä! Menneet yksi kerrallaan, käynti ontui, veto väheni kunnes loppui ja lopuksi ei enää yhdellä startannut edes. Virtaa tuli tulpanhattuun, mutta siihen se jäi.

Pistin toisesta koneesta tulpat paikoilleen, väärä lämpöarvo tosin. Huomenna tulee kaksi sarjaa PK-osiin...

juhapih

Taas oli aika tuulettaa tallien aarteita...
American läks tulille nikottelematta ja heitin sillä jopa lenkin pihamaalla.



Sitten Hornatti vaatikin kärkien viilauksen, että lähti pelittämään. Ja tämä vaihtoi paikkaa tuolla varastolla.



Tuo piti saada pois vanhasta paikastaan, koska ollaan laittamassa siihen se mun 52 Nash. Saadaan vanha talli rakentelupaikaksi jälleen.

Pelloille oli ilmestynyt lehmän munia... suurimman osan olivat jo vienee pois, mutta jotakin jäi vielä...


juhapih

Jaa miksei Americani ole ajossa... no kun sen kojelaudassa ei toimi bensa- eikä lämpömittari, eikä latausvalo pala... Aloitin korjaamisen 2v sitten... mittaria ei saa pois ellei pura koko kojataulua, se on peltirungon takana.

Jaa miksei Hornatti ole ajossa... no kun pakoputki pitäisi korjata. Nyt on pian uusi takaylitys tontilla, jos vaikka sitten tapahtuisi... ja jotakin pientä oli vielä lisäksi...

Poikkesin kattomassa Bug in Finnissä volkkareita.

Tuo oli hieno...



Kuulemma omatekoinen kori... miten niin....  :o

Eaglen kittaus jatkuu... On siinä kaikenlaista. Mutta taksin ovia on pökitty ja ovilla on pökitty...







Melkein kaikki listat on jo pois. Pian pääsee kittaamaan noita hitsattuja kohtia ja muita kuin ovien lommoja...  :P

juhapih

Saatiin urakoitua Nash pois vanhasta tallista uuteen paikkaan lippaliiteriin. Etupellit purettiin pois ja vaihdettiin Eaglen alla olleet alumiinivanteet renkaineen vanhojen valkosivujen tilalle. Taakse ei sitten saatukaan nykyaikaisia renkaita koppuroiden tilalle. Olisi pitänyt nostaa korista eikä akselista. Tilaa oli niin vähän, että vanhan nakkirenkaan sai ulos ruostunutta lokaria ulospäin vetämällä... Valkattiin parhaiten ilmoja pitävää sitten.



Auto trailerille traktorin perään...



...ja sitten uuden tallin pihaan ja tuupaten sisään. Mahtui nippanappa.



Drifting Volle-projekti sisään ja tallin uudelleen järjestelyä ja romujen pois heittelyä. Pian alkaa tekniikan poisto. Sitten voisi Americanin mittariston korjata siellä...

Gary Grand

Pitäis ottaa ihan asiaksi ja poiketa katsomassa sun kokoelmat.. :o Hienoa ja erikoista kalustoa on sen verran PALJON. :o
Meinaa lahkeessa liikehtiä jo kuvia katsoessa. :-[
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

palontie

Meinaat että laikkakone peukkua syyhyttää.
Eniten vituttaa kaikki.

juhapih

Ny lähti viimeisetkin kiilto-osat... Oven kahvat vanhalla tavalla... kauheeta ähräämistä. Ikävin homma oli tuo repsikan puolen peili. Sen säätövaijeri kulkee kuskinpuolelta kojelaudan alla oven sisälle. Ja tuolla oli niputettu taksimittarin käyttövaijeri sähköjohtoihin tun kaapalin kanssa... Lähti kuiteski. Miten lie menee paikoilleen.



Nokkapellistäkin listat pois.



Kuskinpuolella ei ollut peilin ja kahvojen kanssa ongelmaa...



...mutta kuskin oven lukkopesän irroitus voi olla hankalaa, ellei tiedä kikkaa... Tämän varustekilven takana...



...on reikä, mistä voi lyödä sokan pois ja avata klipsun, joka pitää vipua paikoillaan. Kilpi on vanhemmissa kiinni irrotettavilla niiteillä, tässä piti porata niitit pois.



Sivulasin reunoissa näytti olevan ruostetta, mutta se olikin ruostunutta rälläköintijätettä muinaisesta hitsaustalkoosta peräisin...



Samoissa talkoissa korjasin tämän katon kulman ja vedin siihen jonkin sortin pohjamaalia ja sitten spräytä pintaan. Ja mitäs vuosien jälkeen tuosta löytyi... Maalein alla ruostekerros! putsasin pellille ja vedin uutta epoksia siihen ja hieman myös toisellekin puolelle.



Pääsin jo hiomaan pintoja pohjamaalia varten. Tuo himmeä pinta on pilalle mennyttä lakkaa. Kun saa sen pois alta paljastuu paljon kiiltävämpi värikerros... Hommaa piisaa, mutta huomenna lootatalkoisiin. Sundancer saa vihdoin laatikkonsa takaisin.

juhapih

Tänään lähdin laittamaan tuota korjattua laatikkoa paikoilleen, koska kototallissa nosturi on heikossa hapessa.



Täällä tapahtuu...



No palikat on paikoillaan, mutta jostakin syystä tiputtelee kaavelin reunasta öljyä alleen...  :P Noissa lootissa on kuulemma huohotusreikä tuonne turbiinikoteloon. Jospa olisi vaan tuo syynä...

Tein hienon pakoputken keskikannattimen, joka ei sitten mahtunutkaan.. Otti kiinni katalysaattoriin. Pitää muotoilla uudestaan. Pidempi ja mittansa verran eteenpäin menevä...

juhapih

Vuotaa vaan tuo loota turbiinikotelostaan... Laitoin pellin alle ja monta isoa lammikkoa jo tullut. Vaikka kävi vaan hetken paikoillaan N pykälällä (ö-pumppu pumppaa sillon). Liikatäyttöäkään ei pitäisi olla, kun laitettiin eilen ohjeen mukaan ei ihan ylämerkkiin asti.
Ajolenkkiä pitäisi tehdä, mutta kauhea keli ja ei ole otettu käyttöön vielä...

piknikkiin varmaan pitää ajella vuosien jälkeen siviiliautolla...