Opel jakoketju rallattaa

Aloittaja isalmela, 19 heinäkuu, 2023, 16:44

« edellinen - seuraava »

Pertti K

Etusivu uusix! Vaan taisi ollakin rouvan auto...
Tiukasti aisalinjalla.

isalmela

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 21 heinäkuu, 2023, 13:15Kyllä kyllä, mutta jos sitä aikoo pitää niin? Jos taas haluaa säästää niin tekee ite.
Pelkät orggis osat näytti maksavan 800€, tarvikkeenakin yli puolet siitä. Arvasittekin että itse tekeminen taloyhtiön pihalla ei ole vaihtoehto  :banghead:
Diesel on puhtaampi

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 21 heinäkuu, 2023, 13:20Pelkät orggis osat näytti maksavan 800€, tarvikkeenakin yli puolet siitä. Arvasittekin että itse tekeminen taloyhtiön pihalla ei ole vaihtoehto  :banghead:
muistin, että asuit omakotitalossa. Enemmän tuli tehtyä kerros-ja rivitalon pihalla autoremppaa kun omakotitalon  ;D  Entä jos sen vaan hävittää koko rakkineen?
Sinä vain

isalmela

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 21 heinäkuu, 2023, 13:25muistin, että asuit omakotitalossa. Enemmän tuli tehtyä kerros-ja rivitalon pihalla autoremppaa kun omakotitalon  ;D  Entä jos sen vaan hävittää koko rakkineen?
Mitenpä sen rikkinäisenä hävittää, ei mitenkään
Diesel on puhtaampi

Kyrpov

Johonkin jobbarille tai ilmoitukseen pikkualennuksella. Jos käteishinta on 7k toimivalla ja osat jo satasia, niin siitä ei pajalla varmaan alle tonnilla selviä vaikka pelkän vitjan vaihtais? 5-6k ja adjö, jossei joku sitten mieti laturin vapaakytkintä ja maksa kovempaa hintaa.
Sinä vain

Kyrpov

Tai sitten etsit jonkun sepän joka tekee sen sopivasti. Ei missään merkkiliikkeessä tai kuitilla.
Sinä vain

Anza



Kuvassa Mersun 3.0 diesel, eli OM617 jakoketju. Ensimmäisiä moottoreita jostain seitskytluvulta jolla pääsi miljoonan konetta avaamatta.


Lerssinen

Lainaus käyttäjältä: Anza - 24 heinäkuu, 2023, 10:25

Kuvassa Mersun 3.0 diesel, eli OM617 jakoketju. Ensimmäisiä moottoreita jostain seitskytluvulta jolla pääsi miljoonan konetta avaamatta.



Ellei alipainepumppu tipauttanu kuulia väliin  :o

isalmela

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 21 heinäkuu, 2023, 13:20Pelkät orggis osat näytti maksavan 800€, tarvikkeenakin yli puolet siitä. Arvasittekin että itse tekeminen taloyhtiön pihalla ei ole vaihtoehto  :banghead:
Opelin jakoketju vaihdettu liittämällä, korjaamon loppusumma osineen 400€
Diesel on puhtaampi

Stige

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 25 heinäkuu, 2023, 14:13Opelin jakoketju vaihdettu liittämällä, korjaamon loppusumma osineen 400€

Eli pelkkä ketju vaihettu? Ei tule kestämään.

sössö

lienee seuraavan omistajan murhe :D

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 25 heinäkuu, 2023, 15:49lienee seuraavan omistajan murhe :D
kunhan ei mainitse koko rempasta mitään  :)  huono vaan jos sattuukin samalle pajalle.
Sinä vain

isalmela

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 25 heinäkuu, 2023, 15:51kunhan ei mainitse koko rempasta mitään  :)  huono vaan jos sattuukin samalle pajalle.
Joo just näin ajattelin että kuitti roskiin, jakopään remonttia ei ole tehty. Jospa se jonkun aikaa pysyy koossa
Diesel on puhtaampi

isalmela

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 25 heinäkuu, 2023, 15:51kunhan ei mainitse koko rempasta mitään  :)  huono vaan jos sattuukin samalle pajalle.
Joo just näin ajattelin että kuitti roskiin. Jospa se jonkun aikaa pysyy koossa
Lainaus käyttäjältä: Stige - 25 heinäkuu, 2023, 15:48Eli pelkkä ketju vaihettu? Ei tule kestämään.
Jos se pysyy 10000-20000 km koossa niin hyvä. Saa auton ajoon ku emännällä ja mulla alkaa työt kohta
Diesel on puhtaampi

puliukk0

Lainaus käyttäjältä: Stige - 20 heinäkuu, 2023, 10:03Ja mä vaihdan niitä useemman vuoteen ja järestään n. 200tkm ajettuja kaikkia, max 250tkm.

On todellakin harvinaista ettei ois vaihettu. Yhtä yleistä nimenomaan noissa 1.2 on et nokka leipoo siihen venakoppaan kiiinni melkein.

1.4tsi oli hieno moottori. Parhain oli (merkkiliikkeen orjana): 90tkm / 3 huolto ja paikalleen meni siis neljäs ketju kaikkine romuineen (jos se tehtaan ketju lasketaan).

Mutta 60tkm ja ketju oli aika maksimi alkutaipaleilla noissa. Kuitenkin nosturipaikkoja oli 17 muistaakseni ja vähintään jokainen teki kerta viikkoon yhden 1.4tsi ketjun. Yleensä huimasti enemmän.

Kas kummaa niihin salaa tehtiin muutoksia, mm. männät halkeili uutena. Tilasit männän (sai vaihtaa vaan rikkinäiset) niin tuli erilainen kiertokanki ja mäntä. Saksasta kovasti väittivät ettei ole mitään muutoksia tehty moottoriin. Mutta kas kummaa uudet olivat paljon järeämpiä kun ensimmäiset...
Myös softia päivitettiin "pehmeämmiksi" ettei venyisi (eli todellisuudessa annettiin ketjun venyä pidemmälle ennen vikavaloa).


Samoin öljypumpun kierroksia nostettiin noissa tsi moottoreissa, mutta se tuli vähän myöhemmin. Tämä ei tainnut olla niin hiljainen päivitys.

Eipä ne siltikään oikein kestä niinkuin pitäisi.

Surkeita moottoreita, taitaa paskempi olla vaan 1.0 ecoboost fordilta.

Miten ne saksalaiset osaakin tehdä suurimmaksi osaksi kakkaa nykyään. Ennen olivat huippuja 80-90 luvulla.