Boss Hoss diesel ”Flirtin’ with disaster”

Aloittaja Harri S, 04 lokakuu, 2020, 18:08

« edellinen - seuraava »

Camino79

Ai dieseleissä on samaa ilmaantumisongelmaa kuin bensoissa  :thinking:

Jos lämppäriä et ilmaa kunnolla ni pahvi palaa takimmaisten pyttyjen välistä vaikka tekisit mitä...

Koskisen Kari mulle onneks aikanaan opetti asian  :+1:


Harmi että Karillakin terveys reistaa... on kyllä vimpanpäälle ukko  :coolsmoke:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

palontie

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 14 syyskuu, 2024, 18:57No niin, eli hieman edistystä.
Laittelin tänään jalkopäänpellin takas paikalleen ja kiinnitin moottorin Kirkkonummelta toissapäivänä noutamaani koekäyttötelineeseen.
Siinä on jonkin sortin jalakset alla ja kroppa saikin sitten mukavasti jumppaa kun raahasin käsipelillä tuon noin 350 kiloisen möykyn tuohon pihamaalle.





Kasasin moottorinostimen jolla mosan saa pakun kyytiin ja kyytiä odotellessa tein imusarjan takapäähän nestenipat jotka auttaa lohkon ilmaamisessa kun jäähdytysnestekiertoon tuppasi jäämään ilmataskut sylinterikansien takaosaan jotka sitten aiheuttaa höyrylukon jäähdytysjärjestelmään. Vedän noista ohuen ja kuristetun letkuyhteen vasempaan jäähdytysnestetankkiin.





Pakulla mosa kilsan päähän uudelle tallille ja nostimella pois autosta jatkotoimia odottamaan. Itseni tuntien tuo tyhjältä näyttävä tila tulee täyttymään aika nopeasti. Seuraavaksi pitää siivota roskat pois tallin lattialta ja kelkkoa  tuonne loput prätkän osat läheiseltä BBM tallilta, jossa ne on odottaneet lopullista asennusta.



Laite on näillä näkymin tulossa KKS 2025 näyttelyyn joten seuraava isompi tavoite asettuu ensi helmikuun alkuun.

Siis mikä näyttely tuo on ja missä?
Eniten vituttaa kaikki.

stana

Lainaus käyttäjältä: palontie - 14 syyskuu, 2024, 19:46Siis mikä näyttely tuo on ja missä?
Liekö kustom kulture shöy, helsingissä het helmikuun alussa?   https://www.kustomkultureshow.com/

juhapih

Nyt tais tulla syy matkata KustomKultureen...

Gary Grand

Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 15 syyskuu, 2024, 08:02Tämä käväisi mielessä. :mosh:


Oisko meillä jonkunlainen "anti-ceebu"- keskisuomi-kimpparisteily edessä?  :rotfl:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

palontie

Eniten vituttaa kaikki.

slant sickness

Dieseliä en muista Kustomkulturessa nähneeni. Siinä hyvä syy poiketa siellä taas kerran.
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

Harri S

Eilen siirsin prätkän osat uuteen talliin ja toin takavanteen kotiin maalausta varten. Napa pois ja armoton kihnuttaminen hiontaliinalla joka oli aika tympeää hommaa tuollaisessa sokkeloisessa vanteessa.
Samalla kittasin pois vanteen takareunasta ympäri kehää olevat syväänvaletut ja siten aika rumat koko ja tyyppimerkinnät. Ne kun sijaitsi tässä laitteessa sillä takavanteen "kiinnostavammalla" puolella.
Myös keskituki sai maistaa lamellilaikkaa jotta saan maalattua sen samalla kertaa.









Vesipesu pölyistä ja silikonin poisto jonka jälkeen huolellinen renkaan suojateippaus jossa auttoi kun laski renkaasta ilmat pois, jolloin sai aseteltua maalarinteipit renkaan ja vanteen huulen väliin.
Lantrasin puolikiiltävää mustaa maalia ruiskulle sopivaksi ja maalasin sekä vanteen ja keskituen mustiksi.
Pieni HVLP yläsäiliöruisku on verraton väline perin sokkeloisen vanteen maalauksessa.
Lopuksi vanne ja keskituki huvipajaan sateelta suojaan kuivumaan.



Päätoiminen harrastaja

cdi

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 16 syyskuu, 2024, 10:37Dieseliä en muista Kustomkulturessa nähneeni. Siinä hyvä syy poiketa siellä taas kerran.

   Voikose olla siinä lauttasaaren sillanpielessä vai kuinkapaljon noita kaapelitehtaita on.

slant sickness

Lainaus käyttäjältä: cdi - 16 syyskuu, 2024, 14:45Voikose olla siinä lauttasaaren sillanpielessä vai kuinkapaljon noita kaapelitehtaita on.
Siinäpä siinä, sillanpielessä ex-Alkon tehtaiden vieressä on ex-kaapelitehdas. Nokian kaapeli. Mä olin siellä tuotekehityshommissa 40+ vuotta sitten.
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

palontie

Siellä oli aikoinaan myös esim Ali Haimakaisen paja,tietäjät tietää.Aika paljon on silläkin kulmalla maisemat vaihtunut :( Toista oli silloin kun lepakkoluola oli Elmun ja bändien treeni tilat,ja Mc Finlandin (ex Overkill) kerho siellä piti päämajaa.
Eniten vituttaa kaikki.

Kustom STW

Lainaus käyttäjältä: palontie - 16 syyskuu, 2024, 20:01Siellä oli aikoinaan myös esim Ali Haimakaisen paja,tietäjät tietää.Aika paljon on silläkin kulmalla maisemat vaihtunut :( Toista oli silloin kun lepakkoluola oli Elmun ja bändien treeni tilat,ja Mc Finlandin (ex Overkill) kerho siellä piti päämajaa.

Ruoholahti on kyllä sellaasta aluetta tsadis että ihan suosiolla jätän kävelylenkit pois sieltä, samoin kuin vaikkapa Kalasatama. Rumaa uutta rakennuskantaa. Hietsusta itään on nättiä ja toki Töölö ja Kalliokin.

Harri S

Perustakaapas tuolle Ruoholahdelle ja kaapelitehtaalle vaikka oma ketju.
Päätoiminen harrastaja

Harri S

Projekti harppas tänään reilusti eteenpäin.
Ekaksi kasasin takavanteen napoineen.
Hihnapyörän laippa on tiukalla puristesovitteella napa-akselissa ja se menee paikalleen holkin avulla ja moskalla kumauttamalla.



Sitten asensin ruiskutuspumpun putkineen ja suodattimineen jotta pääsin asentamaan eturunkoa paikalleen. Toleranssit on todella tiukat nyt kun osissa on paksu kerros maalia ja ainahan se jännittää kun irrallaan loppuun asti hitsattuja osia sovittelee takas moottorin ympärille.
Moottorin kiinnityspulteiksi kävin ostamassa 7/16 tuumaisia "kovia" pultteja IKH:sta ja niillä eturungon laipat pysyy taatusti paikallaan vaikka dieseli vähän täriseekin.
Eturungon jälkeen tuli se hankalin ja tarkin homma kun takarunko ja vaihteisto piti yhdellä kertaa vetää paikalleen eturungon holkkeihin. Tässä auttoi pari moottorinostimesta lainattua pidempää pulttia ja sekalainen työkaluista kasattu shimmaus miljoonalaatikot kun sattuu olemaan nyt kilsan päässä huvipajassa.



Noilla vetopulteilla takarunko liukui milli kerrallaan paikalleen ja sain rungon osat asennettua ehjinä vain parilla pikku naarmulla jotka on helppo korjata näkymättömiin. Pultit meni kierteilleen ihan kohtuudella vaikka varsinkin takarunkoa tuli hitsattua monesta eri kohdasta ennen maalausta.
Laitoin myös sen eilen maalaamani keskiseisontatuen paikalleen niin pyörä pysyy jatkossa jämäkästi pystyssä kasaamisen aikana eikä autopukit ruhjo tuoretta maalipintaa.







Tuohon on nyt mukava ruuvata puhtaita ja maalattuja osia omille paikoilleen.
Päätoiminen harrastaja