Ruumisautot/ambulanssit (+flower cars)

Aloittaja redneck1, 08 lokakuu, 2020, 12:24

« edellinen - seuraava »

redneck1

redneck1

Marklin

Joulukuussa 1979 uponneen M/S Malmin uhreja tuodaan maihin.

Kuva Matti Montosen kirjasta Itämeren kolmio.

Gary Grand

The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 31 lokakuu, 2020, 16:38

Tuonne olis mukava oikaista itsensä.. 8)
Ehdotin emännälle että jos tavaran kuletukseen  :rolleyes: ei kuulemma käy  :rotfl:
Vtu tää hymyily sattuu

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 31 lokakuu, 2020, 17:13Ehdotin emännälle että jos tavaran kuletukseen  :rolleyes: ei kuulemma käy  :rotfl:
Ai? :o

Miten mä voin kuvitella vastauksen olevan meillä ihan sama! :))
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Pande

Onkohan yhtään tällaista El Camino -ruumisautoa säilynyt jälkipolvien ihasteltavaksi? Hiukan budjettiratkaisun makua verrattuna ulkomaisten koritehtaiden tuotteisiin. Kuva Timo Laitisen kirjasta Auto 70-luvulla. En muista itse koskaan luonnossa nähneeni vastaavaa.

If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

1320

Lainaus käyttäjältä: Pande - 31 lokakuu, 2020, 17:49Onkohan yhtään tällaista El Camino -ruumisautoa säilynyt jälkipolvien ihasteltavaksi? Hiukan budjettiratkaisun makua verrattuna ulkomaisten koritehtaiden tuotteisiin. Kuva Timo Laitisen kirjasta Auto 70-luvulla. En muista itse koskaan luonnossa nähneeni vastaavaa.

Tuollainen on melko kamalannäköinen ilmestys, mutta olishan se hienoa jos joku yksilö olisi säästynyt. Mobilistissa muistelen joskus näheeni kanssa kuvan vastaavasta, mut tuskin noitakaan on kovin montaa tehty, kun tavallinen Malibu farkku on ollut niin paljon helpompi ratkaisu...

Tradition Never Goes Out of Style!

hantta

Lainaus käyttäjältä: Pande - 27 lokakuu, 2020, 21:46Sen verran pitää korjata itseäni, että ainakin nykyisin näyttää ruumisauton verovapauden kuoleentumisaika olevan neljä vuotta. Olisiko se muuttunut jossakin vaiheessa vai muistanko väärin että se olisi ollut kolme vuotta aikanaan.

Just näin minä sen kuvittelen aikanaan mietityn, että kun kori on muuten muokkaamaton niin helppo muuttaa sitten normaaliksi farmariksi. Hyvin mulla on mielessä miltä se kummallinen takaluukku näytti, mutta eipä tietenkään tullut koskaan valokuvaa otettua.

-80 luvulla Turun seuduilla liikkui ainakin hopeanväriset 123 ja 124 lasikuitusella tahotlarin luukulla, mutta Turkulaisia ne eivät olleet, jostain naapurikunnasta ;)

hantta

Kaikki eivät myy heti hautausautojaan, Mynämäen hautaustoimistolla on vissiin vieläkin -94 Caprise, ainakin oli -13 loppuvuodesta, kun vaimoni kuljetettiin viimeisen kerran, isänsä kuljetettiin samalla kyydillä -96.

1purehell

Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

ramman

Lainaus käyttäjältä: Pande - 31 lokakuu, 2020, 17:49Onkohan yhtään tällaista El Camino -ruumisautoa säilynyt jälkipolvien ihasteltavaksi? Hiukan budjettiratkaisun makua verrattuna ulkomaisten koritehtaiden tuotteisiin. Kuva Timo Laitisen kirjasta Auto 70-luvulla. En muista itse koskaan luonnossa nähneeni vastaavaa.

Lappeenrannassa oli tuollainen caminoruumari joskus aikoinaan hautaustoimistolla käytössä.. Joutuipa kertaalleen jopa varkaiden kynsiinkin. Auto kyllä löytyi aika pian laatikko paskana.

redneck1

Tommonen löytyy Forssasta. Chevyn vuosimalli jotain (1987-)1988-1990.
https://www.sarasmaki.fi/hautauspalvelut.php