Päivän projekti, ei välttämättä auto.

Aloittaja Jussi, 16 tammikuu, 2020, 01:06

« edellinen - seuraava »

Jussi

Valuttelin vettä lasille, ei ainakaan nyt tullu mistään sisälle, ei myöskään peräkontin tiivisteestä. Maalailin takalasin sisälistat, kun niissä vähän ruostetäppää. Ja katoin niitä kromattuja listaruuveja, nehän olikin saanu ruosteensa vain niistä listoista, lähti messinkiharjalla sipasemalla kanta siistiksi.
Sit jatkoin vielä niiden pienien takaoven taakse tulevien verhouspalojen rakentelua, piti peltiä naittaa kovalevyyn ja miettiä miten ne saamarin "naulauslevyt" tekee.

Jussi

Ton verran jaksoin miettiä sitä takaverhouksen naulausta, jos tohon peltisoiroon laittas noi naulat hitsitäpällä ja hios tasalle, niin ehkä sen levyn sais naputeltua kiinni vaikka puupalikan kanssa.
You cannot view this attachment.

Jussi

Näpertäny noita pieniä takaverhouksia, työläitä ovat mokomat pikkupalat. Ei ihan helpolla menny noiden naulojen hitsauskaan tohon peltisoiroon, mutta sai ne kiinni. Toinen puoli olis liki valmiina.
Jaa nii, pistinhän takalasiin vielä listatkin paikalleen. Ei ollu huono juttu laittaa ne lisäniitit klipseihin sinne alalistan jatkoliitoksen molemmin puolin, nyt sekään kohta siinä keskellä ei pyri enää nousemaan ylös. Kun jos lista pyrkii vetämään klipsiä ulospäin, niin samallahan se avaa vielä tiivisteen alarakoakin...

Jussi

Juu, jotenkin ei oo aikasemmin tullu mieleen et autoon pitäs verhoiluja "naulata", vaan niin ne pienet takaverhoukset tässä on kiinni.
Tollanen se toinen valmis nyt tuli, vähän sinnepäin.
You cannot view this attachment.
You cannot view this attachment.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 17 joulukuu, 2025, 01:46Juu, jotenkin ei oo aikasemmin tullu mieleen et autoon pitäs verhoiluja "naulata", vaan niin ne pienet takaverhoukset tässä on kiinni.
Tollanen se toinen valmis nyt tuli, vähän sinnepäin.
You cannot view this attachment.
You cannot view this attachment.
Tää on taas jäänne puurunkoisten korien ajalta.. :o
Niinkuin rättikattojen "naulaus"listatkin..

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 17 joulukuu, 2025, 15:08Tää on taas jäänne puurunkoisten korien ajalta.. :o
Niinkuin rättikattojen "naulaus"listatkin..
Jep, samanlaista massalistaa siihen oven reunaan on laitettu kun niissä katoissakin. Ensin siihen nidotaan se windlace kiinni ja sit hakataan toi verhous päälle.

Jussi

Kyllä ne takasivut sinne suunnilleen kohdilleen naulaantu sit kuitenkin. Ja autohan ei siltäkään kohdin ole symmetrinen, eli olis pitäny tehä puolet erilaisina... Vähän ihmettelinkin, miksei tuo oikeen puolen sivun peltinen yläosa ollutkaan niissä sen asennuskoloissaan, vaan nostettu takaa ylemmäs. Luulin et se oli vaan irronnu siitä mätineestä levystä. Vaan tarkotuksella näköjään oli tehty, ihan ei ollu sillon päästy massatuotantoon, kun joku oli kuiten laitettu sekin korjaamaan erikseen. No, se ei oo iso haitta, mutta toi pehmusteeksi valittu ohut huopa vähän tökkii, kun se painuukin epätasaseen ja nuo jäi kaikki vähän laineileen varsinkin reunoista missä keinonahka kiristy. Sama tossa hattuhyllyssä. Jospa se vähän tasottuu ajan kanssa. Tai ainakin lakkaa häiritsemästä.
Siistin samalla vielä takaikkunan puhaltimen ja kajarin johdotkin, niin vois laitella penkin takas.
You cannot view this attachment.

Jussi

Siivosin paikat ja pistin tavaratilan välipahviin vielä vähän äänieristettä lisäksi, kun oli pari levyä jo niin vanhaa et kohta olis liimat ollu ihan kuivat. Sit penkin osat paikalleen, ja kivasti selkänoja kirras noi sivuverhoukset paremman näkösiksi.
Leikkasin vielä maton vähän tarkemmin ku edellinen asentaja, niin sai senkin hyvin noiden sivupalojen alle ja istuu kynnyslistat nätimmin uuden windlacen kanssa.
Takaosasto olis nyt paljon mukavamman näkönen ja ehkä jopa vedenpitävä.

Jussi

Nonni, tästä on hyvä siirtyy jatkamaan siistimistä etupäätä kohden. Kun joskus hennos vielä ostaa uudet ovipahvitkin...
You cannot view this attachment.

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 19 joulukuu, 2025, 02:10Nonni, tästä on hyvä siirtyy jatkamaan siistimistä etupäätä kohden. Kun joskus hennos vielä ostaa uudet ovipahvitkin...
You cannot view this attachment.
Kyllähän tuolla mielellään joisi kaljaa.  :+1:

palontie

Joo.0% Heinekkeniä tuolla mielellään siemailisi.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 19 joulukuu, 2025, 06:18Kyllähän tuolla mielellään joisi kaljaa.  :+1:

En ilikiis vaan istusin ku kirkossa konsanaan.

Pertti K


Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 19 joulukuu, 2025, 20:49Kuorsaisit kuola valuen?

No en ehke sentää  :))

Kohmelo on kyllä ollu joskus kirkossa.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 19 joulukuu, 2025, 21:04No en ehke sentää  :))

Kohmelo on kyllä ollu joskus kirkossa.

Jep..
Rippikirkossa aika pahakin. :shitfan: Konfirmaatio oli juhannuspäivänä..