Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 10 tammikuu, 2026, 13:46Joo mulla oli paljon tuon oloinen 1981 Buick Electra muutama vuosi sitten. Kiva sillä oli ajella arkiajojakin, semmonen helppo
Se ei vaan tuo dodge ole ihan buick...
 ::)

Miksei tuollakin ajele.

Smirkelimies

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/slc/15489084

Entäs sitte tommonen korinvaihto-mersu jonka tiedoissa ei o merkitty vaihtoprosentteja. Niin onkoha niillä sitte mitään väliä vai voikohan joutua kauheesti tekemään lisäselvitystä??? Riskipisnes sanosin...

LPR

Jollsin konstillahan ne noita papereita mulkkaa, että korinvaihto katoaa. Johonkin on kadonnut liikenteestä korinvaihdot ja samaan aikaan on ilmestynyt alkuperäisiä coupeja, avoja, 2dht:ta, ym. tilalle. Jotenkin identiteetti mulkataan.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: LPR - 11 tammikuu, 2026, 15:33Jollsin konstillahan ne noita papereita mulkkaa, että korinvaihto katoaa. Johonkin on kadonnut liikenteestä korinvaihdot ja samaan aikaan on ilmestynyt alkuperäisiä coupeja, avoja, 2dht:ta, ym. tilalle. Jotenkin identiteetti mulkataan.
Osassa korinvaihdoista kun ei ole muuta vaihdettu kuin runkonumero ja se alkuperäinen runkonumero papereineen saattaa olla tallessa, niin rekisteröidään se vaan alkuperäisenä tuontiautona Suomen kilpiin.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 11 tammikuu, 2026, 16:24Osassa korinvaihdoista kun ei ole muuta vaihdettu kuin runkonumero ja se alkuperäinen runkonumero papereineen saattaa olla tallessa, niin rekisteröidään se vaan alkuperäisenä tuontiautona Suomen kilpiin.
Juuri näin.
Kun autoverotus korjaantui käytettyjen osalta parikymmentä vuotta sitten, niin alkuperäisen identiteetin palautus tuli mahdolliseksi. :+1:

LPR

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 11 tammikuu, 2026, 16:24Osassa korinvaihdoista kun ei ole muuta vaihdettu kuin runkonumero ja se alkuperäinen runkonumero papereineen saattaa olla tallessa, niin rekisteröidään se vaan alkuperäisenä tuontiautona Suomen kilpiin.
Ihan alkuvaiheen korinvaihtoja saattoi mennä näinkin, mutta kyllä jo kasarilla meni kanta-auton tarkastus niin tiukaksi, ettei numeron vaihdolla onnistunut. Siellähän oli lommattu osia ja osakokonaisuuksia, ettei pysty edes kunnostusmielessä purkamaan ennen muutoskatsastusta ja varmistusleimoja lyötiin moneen osaan.

Ja tuskin korin orkkispaperit on monestikaan tallessa, kun auto on vaihtanut omistajaa 20 kertaa 40 vuodessa. Itse veikkaisin, että on ostettu ulkomailta papereita/runkonumeroita paaliin menneistä autoista tai kokonaisia täysin läpimätiä autoja ja niiden runkonuneroilla rekisteröity uudestaan. Tai sitten niitä papereita on vaan jossain tehtailtu korin orkkis runkonumerolle.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - 11 tammikuu, 2026, 16:39Ihan alkuvaiheen korinvaihtoja saattoi mennä näinkin, mutta kyllä jo kasarilla meni kanta-auton tarkastus niin tiukaksi, ettei numeron vaihdolla onnistunut. Siellähän oli lommattu osia ja osakokonaisuuksia, ettei pysty edes kunnostusmielessä purkamaan ennen muutoskatsastusta ja varmistusleimoja lyötiin moneen osaan.

Ja tuskin korin orkkispaperit on monestikaan tallessa, kun auto on vaihtanut omistajaa 20 kertaa 40 vuodessa. Itse veikkaisin, että on ostettu ulkomailta papereita/runkonumeroita paaliin menneistä autoista tai kokonaisia täysin läpimätiä autoja ja niiden runkonuneroilla rekisteröity uudestaan. Tai sitten niitä papereita on vaan jossain tehtailtu korin orkkis runkonumerolle.
Ei vielä ysärilläkään merkattu tai blommattu mitään osia kanta-autosta, kateltiin vaan läpi ja kirjattiin. Fairlanen sillon käytin konttorilla kun oli Mustangiin vaihto.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 11 tammikuu, 2026, 16:43Ei vielä ysärilläkään merkattu tai blommattu mitään osia kanta-autosta, kateltiin vaan läpi ja kirjattiin. Fairlanen sillon käytin konttorilla kun oli Mustangiin vaihto.
Kyllä merkattiin ja lommailtiin, ainakin Mikkelissä.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 11 tammikuu, 2026, 16:43Ei vielä ysärilläkään merkattu tai blommattu mitään osia kanta-autosta, kateltiin vaan läpi ja kirjattiin. Fairlanen sillon käytin konttorilla kun oli Mustangiin vaihto.
Lainaus käyttäjältä: LPR - 11 tammikuu, 2026, 17:02Kyllä merkattiin ja lommailtiin, ainakin Mikkelissä.
Tässä oli ihan älyttömiä eroja katsastuspaikkakunnan mukaan. :shitfan:
Jossain merkattiin joka osa ja jossain kysyttiin vaan vapaasti kirjoitettua listaa pääosista.. :o

LPR

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 11 tammikuu, 2026, 17:06Tässä oli ihan älyttömiä eroja katsastuspaikkakunnan mukaan. :shitfan:
Jossain merkattiin joka osa ja jossain kysyttiin vaan vapaasti kirjoitettua listaa pääosista.. :o
Mikkelissähän katsastuskin oli liki mahdotonta. Alkuperäisiä tyyppikatsastuksessa hyväksyttyjä asioita ei saanut Mikkelissä leimalta läpi. Vaikkapa Dusterin orkkis vilkkuja/parkkeja. Varkaudessa piti käyttää leimalla.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - 11 tammikuu, 2026, 17:17Mikkelissähän katsastuskin oli liki mahdotonta. Alkuperäisiä tyyppikatsastuksessa hyväksyttyjä asioita ei saanut Mikkelissä leimalta läpi. Vaikkapa Dusterin orkkis vilkkuja/parkkeja. Varkaudessa piti käyttää leimalla.
Camaron vilkku/parkki ei aina joka toinen vuosi kelvannu, vaan piti olla korjattuna lähemmäs ulkoreunaa seuraavaan kertaan. En niitä koskaan siirtäny...

rb


rb

Lainaus käyttäjältä: C4vettester - 11 tammikuu, 2026, 18:54Pyyntihinta? Liian halpa. IMO. Näitä C4 helmiä tulee harvoin myyntiin
Liian ilmiselvä, mutta..
Onnea myyntiin.  :)

rb

Lainaus käyttäjältä: C4vettester - 11 tammikuu, 2026, 19:53C4 vuosiin 1992 - 1996 erikoistuneena markkinahinnoitteluspesialistina sen kuitenkin tiedän mikä ko. C4 kulkineen oikea kauppahinta on
Joo.... Tänne on osunut vähänlaisesti Corvette harrastajia, eli se puoli taitaa olla ihan sinun ja @Teesi :n varassa.
Ainii!.... Tekihän @Harri S sen yhden tulva C nelosen (mitä Harri ei ois tehny) mut muita mä en sitten tiedä?

Mun kokemus C nelosesta on, että Optisparkkia on perin ....ttumainen vaihtaa. :(

Poweri

Lainaus käyttäjältä: rb - 11 tammikuu, 2026, 18:55https://www.nettiauto.com/chevrolet/c10/15506501

Chevrolet C10
1981

1 500 €


Onkos tää nyt sitten pienimunaisille, vai äijä-auto, hyötyajoneuvo vai hyödytönajoneuvo, en tiiä  :thinking:

Tuntuis että suht helposti sais siistittyä ajoon ja oikeeseen käyttöönkin. Peltihommienkaan ei tarvi olla näyttelytasoa, saumat jättää vaikka silleen ja pohjamaalia päälle ens hätään. Arvonsa pitää jatkossakin jos sillä on merkitystä.  Ostasin jos olis edes pieni tarve ja hieman aikaa.