(Anti)voorteilua ja muuta mukavaa

Aloittaja Mikkis83, 02 toukokuu, 2020, 10:47

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 26 kesäkuu, 2025, 19:31Kikkeliskokkelis.

Tuo fe on ny ollu jo siinä, ku sitä mukaan kun lisää mäntiä mätti sisään, ni melko jäykkä pyörittää.

No nyt sit laitoin venttiilikoneiston paikalleen, ni eipä perkele pyöri enää koko moottori.

Voiko olla liian pitkät tönärit?

Sul on mun luonto :blackout:
15:1 puristus ja voimat jääneet pellolle.
Sinä vain

sössö

onko katottu laakerivälykset plastigagella?

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 26 kesäkuu, 2025, 21:19onko katottu laakerivälykset plastigagella?
Ei se siinä taida olla, jos vasta venakoneisto hyydytti liikkeen.
Kyllä siinä pitäs joku liike säilyä vaikka olis pitkät tönäritkin. Tosin pienen odottelunhan hydenostimet vaatii ennen ku edes saa yrittää.
Mut kyllä se venakoneisto tahmaa liikettä ihan kunnolla vaikka kaikki olis oikeinkin.
En varmasti oo.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 27 kesäkuu, 2025, 04:30Ei se siinä taida olla, jos vasta venakoneisto hyydytti liikkeen.
Kyllä siinä pitäs joku liike säilyä vaikka olis pitkät tönäritkin. Tosin pienen odottelunhan hydenostimet vaatii ennen ku edes saa yrittää.
Mut kyllä se venakoneisto tahmaa liikettä ihan kunnolla vaikka kaikki olis oikeinkin.
Eikö se tahmaantunut koko ajan kun kiertokangen laakereita laitettiin paikoilleen?

Oldsi oli hirmusen jäykkä pyörittää kasattuna mutta kyllä sekin toimimaan lähti. Onkohan tässä moottorityypissä vielä se narutiiviste tahmaamassa pyörintää?

Mikkis83

Uudella yrittämällä pyöritin ilman venakoneistoa. Hyvin pyöri. Kaikki tämä pyöritys siis tapahtuu pienellä räikällä.

Sit laitoin koneiston paikalleen. Vähäsen pyörähti ja jumpsis jumiin.

Jakopään puolella on ihan normi stefa ja takapäässä on kaksosanen kumitiiviste.
All show but never go.

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580

Kyrpov

Auttaako jos vippoja löysää vai miten fårdissa nostajien säätö?

Sinä vain

Mikkis83

All show but never go.

SVK #02580

Kyrpov

Aivan. Ei siellä päinkään kun sevi.

24cm taitaa olla tehtaan pisimmät kepit? Ja vajaan sentin lyhemmät toiset.

Vai oliko tää 390
Sinä vain

Mikkis83

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 27 kesäkuu, 2025, 11:05Aivan. Ei siellä päinkään kun sevi.

24cm taitaa olla tehtaan pisimmät kepit? Ja vajaan sentin lyhemmät toiset.

Vai oliko tää 390

Juu 390 vuojelta 1966 ja ilmeisesti ihan henkilöautosta.
All show but never go.

SVK #02580

palontie

Jos kokeilet vääntää vähän järeämmällä kuin pikkuräikällä,ei se mikään mopon kone ole jota jaksaa pyörittää käsin magneetosta.
Eniten vituttaa kaikki.

Toyopet

Jos liian pitkät tönärit olisi, niin eikös se jo asennusvaiheessa alkaisi painamaan venttiilejä selkeästi?
Pyörittäessä sitten pohjaa kokonaan eikä pyörähdä. Jos siis siitä olisi kiinni.

Ja hyvät asennusrasvat joka välissä?

Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: palontie - 27 kesäkuu, 2025, 11:52Jos kokeilet vääntää vähän järeämmällä kuin pikkuräikällä,ei se mikään mopon kone ole jota jaksaa pyörittää käsin magneetosta.
kyllä ilman tulppia pitäs kone perus 1/2 räikällä pyöriä
Sinä vain

Mikkis83

Google-haku sanoo:

This is always a fun one. My manual shows 1961 to mid January of 1968 as 9.620" (MPR311) with plus .060" (MPR311A) and minus .060" (MPR311B)as available.

Then in mid January of 1968 the length changed to 9.590" (MPR312) which is .030" under stock length. Those are Melling part numbers, I might add.

Eli ymmärränkö minä nyt oikein, että kun mulla on 66-mallin kone, jossa on 69-mallim nokka, ni minä tarviin kans saman vuosmallin tönärit?
All show but never go.

SVK #02580

Stige

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 28 kesäkuu, 2025, 10:11Google-haku sanoo:

This is always a fun one. My manual shows 1961 to mid January of 1968 as 9.620" (MPR311) with plus .060" (MPR311A) and minus .060" (MPR311B)as available.

Then in mid January of 1968 the length changed to 9.590" (MPR312) which is .030" under stock length. Those are Melling part numbers, I might add.

Eli ymmärränkö minä nyt oikein, että kun mulla on 66-mallin kone, jossa on 69-mallim nokka, ni minä tarviin kans saman vuosmallin tönärit?

Noin pien ero pituudessa ei tee mitään vielä, pitäs olla tyylii 5mm heitto ainaskin et painais nostajan pohjaan ja rupeis venttiiliä kantamaan.

2885

mikäs kirjain on siinä nokassa joka on nyt paikallaan? kirjainnokat pitäs kyllä ihan ristiin käydä