Bluebird Meteor

Aloittaja Harri S, 13 toukokuu, 2020, 16:45

« edellinen - seuraava »

NonSenCe

Kyllä tolla tahdilla auto on jo ens kesänä ajossa.. moottori koekäytetty tän kesän aikana, runko syksynä kasattu, pellit talven aikana väännetty jne.

selasin kans ketjun läpi vain saadakseni varmistuksen että olet tekemässä sellasta mahtavaa suomiversiota vanhasta kisaraaserista tyyliin top gearissa ollut Brutus.

joko on nimi päätetty tälle Harald Hirmuiselle? vai joku suomalainen juttu joku nimeltään Näkki, Vesihiisi, Vetehinen, Tursas? :D
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

Rusty

Ah, ahtaita aikoja.

Rusty

Tämmöstä moottoria on tullut monena kesänä kuunneltua tuolla yhdellä Piikkiön pellolla. Nimittäin Äyräväisen Helmi-Orvokissa. Sanotaan näin että äänimaailma on järisyttävä.  :panic:
Tänä kesänä jää vissiin nekin touhut näkemättä.
Ah, ahtaita aikoja.

HendriXXX

Oijoi, se on kaikkien moottorien äiti (ja projektien myös)!  :panic:  :iwantit:

Ristus vieköön että nyt täytyy vetää syvään kumarrus tän sun rojektin takia!  :mosh:

Rustyn mainitsemaa Helmi-Orvokkia onkin tullu suu vaahdossa kuunneltua useampana kesänä.. Siinä on vaan sitä jotain kieltämättä..  :rotfl:

Jään mielenkiinnolla odottamaan jatkoa tälle..  :+1:

Jussi

En varmasti oo.

JAMANT

Tää kone pitäis/pitää päästä kuulemaan luonnossa, edelleen nostan hattua projektille ja tekijälle, vittu mikä moottori....
www.jamant.fi
Your Jeep specialist

Camino79

Nöyräks vetää itse kunkin  :o  :+1:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Gary Grand

Jestas mikä savotta!! :o  :mosh:
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Mopo-Ukko

Tää ketju kyllä menee aktiivi seurantaan,jossakin tapahtumassa Stigu käynnisti Meteorin ja olihan se meteliä se...Hattua nostan kun pistän seuraavan kerran päähän.
STS-05/FXSTI-06

Kalu

No jos ei hattua nosta, ni alaleuan vois nostaa lattialta. Helponnäköst touhuu.
Kai niitä koneistajia sieltäkin löytyy, mut jos ei muuta ni kyl tääl päi vois tommoset pikku "viraabelihommat" hoitua.

Ja sanotakoon vielä että olin kyllä kuvitellu Harrin harrastetilat pikkusen toisenlaisiks, kuin vanha leikkimökki... Ihmettelinkin tossa et miks caminoonkin piti taivasalla loota vaihtaa.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 14 toukokuu, 2020, 14:42Ja sanotakoon vielä että olin kyllä kuvitellu Harrin harrastetilat pikkusen toisenlaisiks, kuin vanha leikkimökki... Ihmettelinkin tossa et miks caminoonkin piti taivasalla loota vaihtaa.
Sama. Mulla oli mielikuva että olen jossain (kuvassa) nähnytkin Caminon reilunkokoisessa tallissa. Mutta nyt kun piinistelen niin se taisi ollakin Zenon miitissä Atobeen tallilla - close enough ;D
Kyllä on ihanaa!

(allekirjoitusta muokattu vihapostista ja tappouhkauksista johtuen)

Harri S

Kiitosta vaan.
Rakentelut painottuu olosuhteiden pakosta kesäaikaan ja plussakeleihin.
Kolme vuotta sitten hitsasin Blazeriin uudet helmakotelot ja lattiat 10-15 asteen pakkasessa tuossa pihassa (joulun välipäivinä), mutta sen jälkeen talvihitsuut on kyllä pakosti jääny nollakeleille.
Huvimajaan saa kohtuu olosuhteet 15 asteen pakkasellakin auton sisätilanlämmittimellä, kun noita th200r4 vaihdelaatikoita ja mönkijöitä talvikuukausina rakentelee.

Mutta se siitä ja itse asiaan.
K&K Konetehdas sai tänään alumiinilevyn stefapesän valmiiksi ja noudin sen pois.



Teippasin A4 paperia lohkon perään ja merkkasin siihen pinnapulttien ja lohkon tasopinnan paikat. Sitten vaan stefa pesäänsä ja levy kohdalleen akselipalan kera.



Sitten teippasin takakautta paperin levyn takapuolelle ja pinnapulttien paikat on siinä.



Toin levyn huvimajaan ja porasin reiät auki. Lisäksi otin jälleen sen samaisen senkkausterän käyttöön mirkelöin karaan hieman ohkaisemmaksi ja upotin muttereiden paikat vajaat 10mm levyn pinnan alapuolelle niin jäävät siisti sinne kampuran "laipan" taakse.



Parit paperitiivisteet nips-naps metritavarasta ja enää puuttuu pala ~ 4mm alumiinilevyä, jolla passataan lohkon ylempi tasopinta samalle tasalle tuon kampuran tasopinnan kanssa ja saadaan siitä tukeva ylempi tukipiste kytkinkopalle. Pinnapultit BSF ja prikat myös.

Päätoiminen harrastaja

Filth

Erittäin mielenkiintoista ja sielua hyväilevän tarkkaa stooria/kuvia työvaiheista!  O0

FuryIII 71

Jumankekka, tuli hiki jo topikkia lueskellessa.  :o

Raskaansarjan moottoripornoa.  O0
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

sämpy

Emäntä ihmetteli että mitä mä oikein taas netistä tapitan, kun en tuu nukkumaan.

Kyl se sitten ymmärsi kun kerroin.

Tosin minähän olen kova luu tällaisille moottorijutuille, kun en ole yhtään kiinnostunut tehoista tai sellaisista, vaan olen lähinnä esteetikko. Mutta tässä projektissa on tuota kaunista katseltavaakin.

Niin joo oletan että tuolla kokemuksella ei tarvitse moottoriasioissa neuvoa, mutta piti varmistaa että annoit vissiin lämpöä männille eikä ne renkaat silti irronneet? Nehän yleensä kestää kaasutöhöä sisään varttitunnin kun sen lämpöenergia ei riitä sulattamaan mäntää mutta laajenee mukavasti. Sitten ohkasta ööliä renkaisiin.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.