Bluebird Meteor

Aloittaja Harri S, 13 toukokuu, 2020, 16:45

« edellinen - seuraava »

Harri S

Austinin vaihteiston tiipparit makas hollannissa viikon. Lähtivät perjantaina liikkeelle.
Odotellessa terhistäydyin sen verran että kävin iltapäivällä ottamassa BB Meteorista pakosarjat irti.
Aattelin laitella niihin lämpösuojanauhat mutta ennen sitä leikkasin pakosarjoista plasmalla alaputket halki, ja päätin sovittaa niihin paksummat alaputket kun modaaminen ei kannata enää sen jälkeen, kun lämpösuojanauhat on pinnassa.
Siispä pakosarja parruun puuruuveilla kiinni ja plasmalla alaputket pois ja uudet putket tilalle. Jätin vanhaa vain 40mm soiron primääriputkien liittymäkohtaan.

 

Soiro kerrallaan leikellen ja kuminuijalla välillä muokaten sain suuremmat alaputkuet sovitettua ihan kohtuudella.
Hieman hiontaa ja kuumankestomaalia päälle ruostumista ehkäisemään.







Muutoksella pakoröörin pinta-ala tuplaantui ja seuraavaksi nauhaa pintaan.
Tosin Austinin vaihteiston tiipparit saapui äsken ja se viivästyttää jälleen tätä projektia.
Päätoiminen harrastaja

palontie

Tolla siihen onneksi tulee voimaa ja vääntöö,kun kumpaakin ollut armottoman vähän.
Eniten vituttaa kaikki.

Harri S

Toivotaan niin.

Ostin talvella 60m 2" leveää ja 1/16" paksua napakkaa mustaa pakosarjanauhaa.
Laittelin nauhat ekaksi primääreistä pakokartioista alaputkiin ja sitten 1. primääristä yhtenäisenä pakosarjan loppuun saakka. Tuo viimeinen nauha sitoo kaikki viisi muuta primääriä paikalleen ja näin kiiltäviä kiinnitysklemmareita tai muuta kikkailuja ei tule ulospäin näkyviin osiin.







Sitten laitoinkin pakosarjat takas paikalleen, teipinpalat on väliaikaisena varmistuksena ettei nauhat lähde pakosarjoja asentaessa purkaantumaan.





Yläosan kartioihin tulee todennäköisesti vielä muutama kieppi nauhaa ja päälle tulee lopuksi rosteriklemmari joka jää piiloon pakosarjan juureen, konepellin sisään.
Tämä siksi että kartioissa ei ole tilaa nauhalle ennen kiinnitysmuttereiden laittoa ja mikäli joutuu pakosarjan irroitushommiin niin ei tarvi koko pakosarjan nauhoitusta purkaa.
Nauhaa on tähän mennessä mennyt yli 50 metriä ja lopuilla saan nauhoitettua pakokartiot ja pakoputket aina äänenvaimentimelle asti. Grafiittivärjäys kestää tai sit ei, sillä ei kuitenkaan ole väliä kun käytönjäljet kuuluu asiaan.

Vaatteet lasikuitu- ja grafiittipölyä täynnä ja kutina samaa luokkaa kuin villoitushommissa.
Mutta lopputulos tyydyttää ja paksummat putkistot olis liian turpean näköiset.
Päätoiminen harrastaja

rb

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 15 kesäkuu, 2022, 18:06paksummat putkistot olis liian turpean näköiset.
No jospa se nyt noista hönkis...  :)

Kalu

Onks mitään suunnitelmia tän käyntiin yrittämisen kanssa? Oliko jotai "normi" kaasareita tulossa, mites kipinävehkeet?

Harri S

Pitäis käydä ihan noilla putsatuilla ja kunnostetuilla orkkisosilla joten niihin ei ole enää muutoksia suunnitteilla.
Tää tarvis öljylinjat, bensalinjat, jäähdyttimenletkut ja vähän sähköjä ja mittaripiuhoja niin vois laittaa tulille.
Ohjaus on, jarrut on ja kytkin on, moottorista, askista ja perästä uupuu öljyt.
Aikataulut ihan auki kun on vissiin taas tullu haalittua liikaa näitä harrasteautoja, eikä entiset työkiireet ja kortillaoleva vapaa-aika sekä lyhyt kesäsesonkiaikakaan piiskaa vauhtiakaan enää vanhaan malliin.
Tää on kyllä maksanu jo melkoisesti ja vaatii vielä tosi paljon työtä ja rahulia nipistettäväksi pienestä eläkkeestä.
Mutta kyllä tää sitten joskus...

Nyt 1. tavoite ois saada toi Austin tienpäälle. Ja se Torokin olis vielä + parin harrasteauton tämän kesän leimat ja laitot tähän päälle.
Tykkään kyl enemmän rakennella kuin ajella.
Päätoiminen harrastaja

FuryIII 71

Ois kyllä makea nähdä tää tenavan kanssa käynnissä, siinä saattais olla kyllä parikin kuolavanaa pihalta siivottavana sen jälkeen.  :o
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

JAMANT

Joo, ekaa käynnistystä tässä kieli pitkällä odotellaan, haluan olla paikalla kun se käynnistys tapahtuu...
www.jamant.fi
Your Jeep specialist

palontie

Livestream tapahtumasta kiits.
Eniten vituttaa kaikki.

rb

Toivottavasti Harrilla on iso piha, että mahtuu puoli kellaria paikalle...

palontie

Eniten vituttaa kaikki.

Puman

Miksi peittää noin nätit pakosarjat?

Harri S

Ei oo tarpeeksi nätit.
Ei vaiskaan, vanhaan kilpuriin kuuluu fyllätyt pakoputket.
Änärit ja siitä taakse tulee musta kuumankestomaali ja putkenpäihin suuret lohenpyrstöt.
Tuohon tyyliin:
Päätoiminen harrastaja

Gary Grand


BB käynnistystä odotellessa.. :P  :iwantit:
On se mylly.. :o
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 12 heinäkuu, 2022, 13:11

BB käynnistystä odotellessa.. :P  :iwantit:
On se mylly.. :o
Kovakorvainen äijä.
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.
Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Dodge B150 -84 Daily driver
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.