Bluebird Meteor -It’s Alive!-

Aloittaja Harri S, 13 toukokuu, 2020, 16:45

« edellinen - seuraava »

Valde

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 03 kesäkuu, 2025, 14:37Meilläpäin ei kärsitä eturauhasvaivoista eli laitoin "lämmittimen" ekan kerran käyntiin.

Vähän öljynpineiden nostoa ja lähti tulille helposti. Kun ryyppyläpän avaa muuttuu käynti hyvinkin sivistyneeksi.

Sehän pyörii erittäin siististi, ei napsuta tai kilkata. :+1:  ;D

Kerran tuollaisen livenä kuulleena ilman pakosarjoja, on aivab varmasti naapurit tienneet mitä @Harri S  taas puuhaa!

Hieno rojekti kertakaikkiaan! Kiitos kun tätä tänne jaat ja kiitos kuvaajalle!


Ps.
"Pikkuisen" sopiva sopitus ryyppy päällä, kun mustahtavaa turputti. Ilman ryyppyä kävi kyllä älyttömän nätisti.
Takavetopihtaaja

Wilburi

Ei voi ku ihaillen katsella mitä mies puuhailee !


Kiitos tosiaan et jaat tännekkin.

Mukavasti kyl lahkeet alko lepattelee ku käynnisty  :))
Vtu tää hymyily sattuu

Gary Grand

Komean kuuloinen motti. 8) Käy lämmettyään kuin singeri! :o
On hienoa seurata tän edistymistä!

Paljonko muuten tyhjäkäyntikierrokset tuossa?
Pyttyjä niin paljon ettei hahmota pakoäänistä.. :))
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

HendriXXX

Mahtavan kuuloinen laite!!!  :iwantit:

Määki haluan tommosen, ois mukava tuossa parkkiksella räväyttää tulille aamu kuuden aikaan..  :))

Janne-Pekka

Hienoa! Hyvin lepatteli verkkarien lahkeet.
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.
Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Dodge B150 -84 Daily driver
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Markok

Hatunnosto!

Hienosti käy ja ei varmasti ole eturauhas vaivaa vaan paremminkin 💪

JAMANT

Harmi ettet varoittanut... En kyllä olis kerennytkään paikalle... Hieno video ja hienoa työtä...  :pokaali:  :pokaali:
www.jamant.fi
Your Jeep specialist

palontie

Eniten vituttaa kaikki.

Harri S

Tuskin nyt sentään...

Oikeesti... Mua on ressannu tää eka käynnistäminen ihan helkkaristi ja kun tuosta huomisen säästä ei ollu varmuutta ja sateenuhkaa koko ajan ilmassa, naapurien seinät 20m päässä ja kun tuo moottorikin oli periaatteessa arpa yksilö Ruotsista, saatteeena kuulopuheita, niin päätin että nyt tuo homma tehdään pois alta niin pääsee asiassa eteenpäin. Tuli mitä tuli, mut onnistui.

Onneksi tuttu lupas tulla kuvaamaan niin sai edes jotenkin dokumentoitua. Ja kuvaus tosiaan alkoi ihan spontaanisti siitä kun se käveli kadulta pihaan...
Päätoiminen harrastaja

FuryIII 71

Jumalauta, on se kyllä seppä! Ja harvoin jos koskaan on minkään laitteen ääni tehny vaikutusta ihan luurilla katsottuna ja kuunneltuna, mutta nyt sekin tapahtui.

Jahka Siipimutteri saa kanasalaattinsa ahdettua kupuunsa, ni sit kuunnellaankin telkkarin ja soundbarin välityksellä uusiks.  :iwantit:

Toki miedolla volyymillä...  :rolleyes:







NOT!
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "PilsnerCäb".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

juhapih

Parhautta!
Tuolla kyllä saa hiilijalanjäljen kohdalleen. Wroooooommmm...

Antti


slant sickness

Tuplakutonen! Tuolla lailla sivulta kuunneltuna kuvaajan puoleinen kuuden ryhmä dominoi ja se tasavälinen sytytys on kuin musiikkia korvilleni.
T-Dart, ahdistunut ja alkoholisoitunut autovanhus. 883/1200/turbo, sporttisempi Sportster.

Harri S

Nyt kun moottori on toimivaksi todettu kävinkin noutamassa prätkätallilta pakosarjat ja laitoin ne takas paikalleen.
Hantinpuolelta yksi pakosarjan pinnapultti oli korjattu joskus Helicoililla ja huomasin  sen koska pultti oli vinossa.
Tein tuohon paremman korjauksen rosterisella kierreinsertillä jolla siitä tulee kerrasta hyvä.









Sitten molemmat pakosarjat saattoikin pultata paikalleen tiivisteiden kera ja ohjauksen osat mahtuivat yhä vasemman pakosarjan taa vaikka moottorin asento oli hieman muuttunut.
Pakosarjat tuo kyllä mukavasti lisää ryhtiä auton olemukseen.





Seuraavaksi laitoinkin kytkimen ja vaihteiston takas paikalleen. Hieman jännitti onko uusi kampuran sovite oikean mallinen mutta hyvin klonksahti vaihteisto perille asti ja sitten loput osat saattoikin laitella paikalleen. Tuo homma noudatti taas ihan samaa kaavaa kuin aiemminkin ja poikkipalkkiin tein jo alunalkaen säädettävät kiinnitysreiät jolla sen sai passattua paikalleen vaihteiston häntää vääntämättä.









Tuo irroitettava ohjaamon lattia on kyllä mainio juttu näitä voimansiirtojumppia ajatellen.
Vielä vaihteistoon ja perään uuden öljyt niin auto on periaatteessa jo ajokuntoinen.
Päätoiminen harrastaja

JAMANT

Kävikö kukaan valittamassa melusta?? Tai oliko edes uteliaita, että mikäs mikäs...
www.jamant.fi
Your Jeep specialist