Bongauksia liikenteessä

Aloittaja 35830_man, 11 tammikuu, 2020, 16:23

« edellinen - seuraava »

Marklin

Oltiin tänään naapurin Oivan kanssa lenkillä kolmen kieppeillä iltapäivällä ja bongattiin punainen farkku-Amazon.

LPR

Loppuviikosta/viikonloppuna ajelin tytön kanssa Camarolla puolentuhatta kilometriä Kymenlaaksossa/Kaakkois-Suomessa, niin ei oikeastaan yhtään harrasteajokiksi luokiteltavaa tullut vastaan. Jossain kaupan parkkiksella oli siisti B-Kadetti ja 5-koppainen Mustangi taisijossain ajella myös. Kouvostoliitossakaan ei näkynyt Nefertiti omalla pihallaan, liekö päässyt katon alle talveksi?

tevo

Purolan Teboililla tankatesa (1,724€/l 95okt.) ohitte meni kulahtanu kullitettu tsevy vani.. Jopsteri?..

Pande

Eläimetkin voivat parhaiten lajille ominaisissa elinympäristöissä. Onko siis brittiautoakin parasta käyttää kun sää on kostea, utuinen ja lämpötila vain muutama aste plussan puolella eli olosuhteiden muistuttaessa alkuperämaan ilmastoa.


tevo

Tornion Teboililla tankatesa (1.712€/l 95okt.) ohitte puhisi ruskija '58 Buick a sininen 96 Saab, Simon paikkeila jonon vetäjänä tuhisi kuplafolkkari, Yäk...

LPR

Lainaus käyttäjältä: Pande - 09 marraskuu, 2024, 15:10Eläimetkin voivat parhaiten lajille ominaisissa elinympäristöissä. Onko siis brittiautoakin parasta käyttää kun sää on kostea, utuinen ja lämpötila vain muutama aste plussan puolella eli olosuhteiden muistuttaessa alkuperämaan ilmastoa.


Allergiat on kyllä melko tarkkaan kadonneet liikenteestä.

tevo

Ritaharjun Teboililla tankatesa (1.664€/l 95 okt.) ohitte meni sinertävänharmma n.'84 Escort ..

JUY40

Lainaus käyttäjältä: tevo - 10 marraskuu, 2024, 11:17Ritaharjun Teboililla tankatesa (1.664€/l 95 okt.) ohitte meni sinertävänharmma n.'84 Escort ..

Harvassa ne on nuokin nykyään...
Miun eka "auto" oli just tommonen, 83 vuosimalli tais olla. :thinking:

tevo

Just toi koppanen , vähänenämpi harmajanvärinen..

LPR

Lainaus käyttäjältä: JUY40 - 10 marraskuu, 2024, 12:41Harvassa ne on nuokin nykyään...
Miun eka "auto" oli just tommonen, 83 vuosimalli tais olla. :thinking:

Oliko vielä brasilialainen Rellun koneella?

JUY40


Pande

Töistä tullessa lähikatua ajoi suht ehjän näköinen kullanruskea neliovinen N10-mallin Cherry.

Siihen nähden että aikanaan ajoittain jopa joka kymmenes Suomessa myyty auto oli Cherry (vuonna -79 rekisteröidystä 99578 henkilöautosta 9361 oli Cherryjä) niin ei niitä oikein näy ns. missään verrattuna moneen samanikäiseen. No ruostehan niistä suuren osan lannisti.

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: Pande - 14 marraskuu, 2024, 18:59Töistä tullessa lähikatua ajoi suht ehjän näköinen kullanruskea neliovinen N10-mallin Cherry.

Siihen nähden että aikanaan ajoittain jopa joka kymmenes Suomessa myyty auto oli Cherry (vuonna -79 rekisteröidystä 99578 henkilöautosta 9361 oli Cherryjä) niin ei niitä oikein näy ns. missään verrattuna moneen samanikäiseen. No ruostehan niistä suuren osan lannisti.
Kirsikka yhtyi hapen kanssa melkein saman tien.

Mun isoisä hommasi Cherryn Ladan tilalle melko uutena. Se oli seuraavan talven jälkeen entinen ja paappa kirosi. Vaihtoi sitten sappinesteen väriseen etuvetocorollaan, joka oli vuosituhannen vaihteeseen isoisän viimeinen auto ja siitä riitti vielä pojalle. Lopuksi Corolla varastettiin ja tuhoutui jossain takaa-ajossa.

Pande

Aamupäivällä kehä ykkösellä oli bussipysäkille pysähtynyt Fiat 124 Spider, siis sitä alkuperäistä mallia eikä tämä nykyajan Mazda-sukuinen, täysissä ralliteippauksissa. En tarkemmin ehtinyt nähdä oliko ihan kaaret ja kaikki kun olin vastakkaiseen suuntaan menevän auton kyydissä.

Puoliltapäivin Tuusulantiellä vastaan tuli oranssi Triumph TR7, eräs brittisporttien kauneimmista helmistä.  :)) 

Pande

On tämmöinen ekan mallin Fiesta nykymittapuulla aika pikkuinen auto, vaikka aikanaan ihan perheautonakin näitä ihmisillä oli. Aamupäivälenkillä bongattu.



Tuossa muutama viesti sitten kun kirjoitin että Cherryt ovat kadonneet lähes tyystin tykkänään, niin sanoisin että vastaavanikäisiä Fiestoja näkyy sekä harrastetapahtumissa että sattumalta siellä sun täällä suhteellisen paljon verrattuna niiden alkuperäiseen osuuteen autokannastamme.