Päivän projekti, ei välttämättä auto.

Aloittaja Jussi, 16 tammikuu, 2020, 01:06

« edellinen - seuraava »

Jussi

Vallan kivasti toi sähkö nyt toimii 2 asteen hystereesillä. Vielä vois vähän parantaa proportionaalisella säädöllä. Vähän hankala tehä kolmelle vaiheelle, et saatan ehkä malttaa olla kokeilematta. Ehkä. Tai sit en.

palontie

Mä oon kanssa funtsinut 2 asteen hystereesiä ja proportiosäätöä,en oo vielä ruvennut tekemään.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: palontie - 04 elokuu, 2025, 04:43Mä oon kanssa funtsinut 2 asteen hystereesiä ja proportiosäätöä,en oo vielä ruvennut tekemään.
Olis ihan hyvä arkussa. Olis tasanen kylmä siellä.

palontie

Maaperäkin lämmennyt.Eilen pesin arkun ja uudetvedet sisään,nyt oli +10 asteista.Pari viikkoa sitten viimeksi veden mittasin niin silloin oli +8

Vuokralainen

^ Liekkö sit just se hystereesin puute ja parin tyristorin väärät arvot, ni tuu vittuakkaa hommasta?🤷🏼

Pertti K

Jussi

Tosta sähkökiukaastahan tuli yks bonuskin kaupan päälle näin lämpösille keleille. Kun se ei lämmitä muuria, niin tää saunakamari pysyy viileempänä.

Jussi

Vielä pitää vähän opetella tuota sähköä...
Tänään tein loppulöylyjä varten säätöjä lämpötilaan et saan hyvät testit. En sit muistanu kattoo sitä kiukaan kellokytkintä, se kun näyttää käyvän pikkasen edistäen. Lämmöt pois ja surkeet loppulöylyt tuli.

Turre11

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 05 elokuu, 2025, 00:11Tosta sähkökiukaastahan tuli yks bonuskin kaupan päälle näin lämpösille keleille. Kun se ei lämmitä muuria, niin tää saunakamari pysyy viileempänä.

Tarviit vielä kuumien kelien puukiukaan peltipiipulla, ei oo kaikilla kolmen kiukaan saunaa :think:

slant sickness

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 04 elokuu, 2025, 04:12Vallan kivasti toi sähkö nyt toimii 2 asteen hystereesillä. Vielä vois vähän parantaa proportionaalisella säädöllä. Vähän hankala tehä kolmelle vaiheelle, et saatan ehkä malttaa olla kokeilematta. Ehkä. Tai sit en.
Taajuusmuuttajalla ohjattu kiuas!

Jussi

slant sickness

Mä lunttasin netistä ennen kommenttiani. Voi niillä säätää myös amplitudia taajuuden ohessa. Mut ei varmaan jokainen tamu ole kiuasready. Olisi kuitenkin pääteaste 3-vaihekiukaan ajoon.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 05 elokuu, 2025, 20:22Mä lunttasin netistä ennen kommenttiani. Voi niillä säätää myös amplitudia taajuuden ohessa. Mut ei varmaan jokainen tamu ole kiuasready. Olisi kuitenkin pääteaste 3-vaihekiukaan ajoon.
En minäkään niistä juur mitään tiedä, mutta mulla on sellanen käsitys et amplitudin säätö tehdään vain asetusvalikosta eikä siihen puututa käyttösäädön aikana. Tosin aika vaikee senkin ohjaus olis tehdä vastaamaan proportionaalitermaria, vaikka muuten suostuiskin säätämään.

Muuten sitten päivän projektina oli yritys korjata @Janne-Pekka n ECM lootaa. Mitään näkyvää pätkistä siinä ei ollu, mutta juutuubin mukaan samaa vikaa on ollu monessa. Saapas nähä, onnistuinko poistaan katkoksen... Rupee oleen näille käsille ja silmille jo aikas vaikeeta noiden kärpäsenpaskan kokosten osien käsittely juotosvehkeillä.

Loppuillasta sit taas aurikokeräimen sakkakupin kimppuun, kun vieläkin vuosi jostain takaa. Sepä sit oli kuiten omassa hitsisaumassa, kun tein sen korvauskupin metallista siihen. Korjaantui hitsaamalla uudestaan se kohta.
Jotain ihmeellistä tapahtuu sille alkuperäselle muovikupille. Siinä se on ollu koskematta pöydällä ja se vaan halkeilee ja murenee lisää ihan itekseen.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 05 elokuu, 2025, 04:33Vielä pitää vähän opetella tuota sähköä...
Tänään tein loppulöylyjä varten säätöjä lämpötilaan et saan hyvät testit. En sit muistanu kattoo sitä kiukaan kellokytkintä, se kun näyttää käyvän pikkasen edistäen. Lämmöt pois ja surkeet loppulöylyt tuli.
Tänään kaikki huomioituna tuli ihan hyvät sähkölöylyt. Onhan siinä eroa puilla tehtyyn, mutta ei mitään dramaattista, kunhan pysyy siellä ylälauteella. Toimiva backuppi toi halpiskiuas on nyt. Ihan hyvä 20€ investointi.

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 06 elokuu, 2025, 00:00En minäkään niistä juur mitään tiedä, mutta mulla on sellanen käsitys et amplitudin säätö tehdään vain asetusvalikosta eikä siihen puututa käyttösäädön aikana. Tosin aika vaikee senkin ohjaus olis tehdä vastaamaan proportionaalitermaria, vaikka muuten suostuiskin säätämään.

Muuten sitten päivän projektina oli yritys korjata @Janne-Pekka n ECM lootaa. Mitään näkyvää pätkistä siinä ei ollu, mutta juutuubin mukaan samaa vikaa on ollu monessa. Saapas nähä, onnistuinko poistaan katkoksen... Rupee oleen näille käsille ja silmille jo aikas vaikeeta noiden kärpäsenpaskan kokosten osien käsittely juotosvehkeillä.

Loppuillasta sit taas aurikokeräimen sakkakupin kimppuun, kun vieläkin vuosi jostain takaa. Sepä sit oli kuiten omassa hitsisaumassa, kun tein sen korvauskupin metallista siihen. Korjaantui hitsaamalla uudestaan se kohta.
Jotain ihmeellistä tapahtuu sille alkuperäselle muovikupille. Siinä se on ollu koskematta pöydällä ja se vaan halkeilee ja murenee lisää ihan itekseen.
Elämme jänniä aikoja.  :)