(Anti)voorteilua ja muuta mukavaa

Aloittaja Mikkis83, 02 toukokuu, 2020, 10:47

« edellinen - seuraava »

Mikkis83

Vois kait tuo käyä ihmisten ilmoillaki joskus, kun aikoo ois ollunna viimeset kaks viikkoo vaikka mihin, mut meninkin sit lopulta tänään talliin.

Van nyt on kötöstetty alustava versio sähöisiin pyyhkijöihi vualeenpunaseen antivoortiin. Mk4 golfin takalasinpyyhkijään modattuna edselin pyyhkijöiden vivuston pyörittäjä.

Kuva on paska, mut sauma SEMA-tasoa



Mut kait tästä jotain ideaa saa :blackout:

Kalu

Tohon mun karvalakkimalliin oli sentään uutena ruksattu yks ökymallin lisävaruste. Sähköiset tuulilasinpyyhkiät.

Mikkis83

Nuo alipaineiset on ihan hyvät silloin, kun ei sada vettä O0

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 29 marraskuu, 2025, 22:33Tohon mun karvalakkimalliin oli sentään uutena ruksattu yks ökymallin lisävaruste. Sähköiset tuulilasinpyyhkiät.
Mun -60 Mercuryssäkin oli sähköllä, mutta voi hitto ne käyttö"vivut". Vaijerit tuplana ja vetopyörässä vielä muuttuva "välityssuhde" et saatiin meneen ne lasin reunaankin. Ja kun välitys muuttu, niin ne otti aina loppukiihdytyksen siellä ulkoreunoilla. Nekin oli kyllä parhaimmillaan sillon kun ei satanu.
Ainii, niissähän oli muuten myös ihan tihkukytkin orkkiksena... Alipaineella nykästiin kytkintä käyttävää kalvoa ja sit sai vuotaa alipaineen pois pienestä reiästä. Ja kun oli vuotanu tyhjäks, niin pyyhkijät vetäs kerran ja uus alipaine kalvolle.

Kalu

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 30 marraskuu, 2025, 00:00Mun -60 Mercuryssäkin oli sähköllä, mutta voi hitto ne käyttö"vivut". Vaijerit tuplana ja vetopyörässä vielä muuttuva "välityssuhde" et saatiin meneen ne lasin reunaankin. Ja kun välitys muuttu, niin ne otti aina loppukiihdytyksen siellä ulkoreunoilla. Nekin oli kyllä parhaimmillaan sillon kun ei satanu.
Ainii, niissähän oli muuten myös ihan tihkukytkin orkkiksena... Alipaineella nykästiin kytkintä käyttävää kalvoa ja sit sai vuotaa alipaineen pois pienestä reiästä. Ja kun oli vuotanu tyhjäks, niin pyyhkijät vetäs kerran ja uus alipaine kalvolle.
Joo tallikaverin '60 kaukossakin ne pyyhkiät koitti panoraamalasia pyyhkiä sillein, et hyvä ettei jo sivulasien puolella käynny... Siinä kyl tais olla ihan vain tangoilla vipstaakelit.
No Merkkuria köyhemmissä malleissa, kuten antivoortti, ne viipottimet viuhtoo vaan siinä suurinpiirtein suoraan näkökentässä. Se jännä et täs sähkömallissakin nupilta menee vaijeri sinne moottorille ja liikuttaa siinä jotain lirpaketta, ihan niinkuin vakuumimoottorissakin. No toinen yhdistelee sähköä ja toinen jotain ilmareikiä...

manha

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 29 marraskuu, 2025, 21:56Vois kait tuo käyä ihmisten ilmoillaki joskus, kun aikoo ois ollunna viimeset kaks viikkoo vaikka mihin, mut meninkin sit lopulta tänään talliin.

Van nyt on kötöstetty alustava versio sähöisiin pyyhkijöihi vualeenpunaseen antivoortiin. Mk4 golfin takalasinpyyhkijään modattuna edselin pyyhkijöiden vivuston pyörittäjä.

Kuva on paska, mut sauma SEMA-tasoa



Mut kait tästä jotain ideaa saa :blackout:

  Toistakymmentä vuotta sitten nakkasin itsekkin pika-asennuksena/"väliaikaisratkaisuna", -55 Belairin maahantuontikatsastukseen pyyhkijöille,muistaakseni jonkin japsin takalasinpyyhkimen moottorin. No näyttäis noista Uskalin Jannen videoista katsottuna,olevan edelleen sama viritys siellä paikoillaan...

Mikkis83

kuvien katselulinkki

Syväluotaus kaasariin. Kumma ku ei toimi. Ja sit siellä oli vääntyneenä joku ihme pillikin.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 04 joulukuu, 2025, 14:50Syväluotaus kaasariin. Kumma ku ei toimi. Ja sit siellä oli vääntyneenä joku ihme pillikin.
Ruosteessa ja kovia kokeneen näkönen. Puuttuuko kiihotupumpun ruikastakin toinen lähtö?

samiralfey

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 04 joulukuu, 2025, 15:14Ruosteessa ja kovia kokeneen näkönen. Puuttuuko kiihotupumpun ruikastakin toinen lähtö?
Omassa Carterissa nuo oli aika löyhästi kiinni.

Mikkis83

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 04 joulukuu, 2025, 15:14Ruosteessa ja kovia kokeneen näkönen. Puuttuuko kiihotupumpun ruikastakin toinen lähtö?

Minäpä en oikein tiiä, mitä tuosta voi uupua, tai ei uuvu. Ihan mielenkiinnosta purkasin.  Ei oo mittään hajua moisen sielunelämästä.

Alkuviikosta ois pitäny tulla temu-kaasari, mut edelleen tuo oottaa lentskari-kyytiä jossain hevolanjeerassa.

samiralfey

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 04 joulukuu, 2025, 20:45Minäpä en oikein tiiä, mitä tuosta voi uupua, tai ei uuvu. Ihan mielenkiinnosta purkasin.  Ei oo mittään hajua moisen sielunelämästä.

Alkuviikosta ois pitäny tulla temu-kaasari, mut edelleen tuo oottaa lentskari-kyytiä jossain hevolanjeerassa.


Mikkis83

En kai minä ihan paska oo, vaikka oonkin. Tuo perkelehän ol käynnissä ihan pidemmänkin aikaa.

Ekaa kertaa käyvä moottori vualeenpunasen antivoortin keulalla sitten vuoden 2018 :hiphopcar:

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 05 joulukuu, 2025, 14:54En kai minä ihan paska oo, vaikka oonkin. Tuo perkelehän ol käynnissä ihan pidemmänkin aikaa.

Ekaa kertaa käyvä moottori vualeenpunasen antivoortin keulalla sitten vuoden 2018 :hiphopcar:
l
Sä käyttelet ihan yhtenään sitä.. >:(
Mä elättelen toiveita että Impi kävis ekan kerran Suomessa 🤣
Tuotu ilmeisesti -01 maahan..

Kalu

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 05 joulukuu, 2025, 14:54Ekaa kertaa käyvä moottori vualeenpunasen antivoortin keulalla sitten vuoden 2018
Jaa siel on nykyää joku B20 motti...

Mikkis83

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 05 joulukuu, 2025, 18:04l
Sä käyttelet ihan yhtenään sitä.. >:(
Mä elättelen toiveita että Impi kävis ekan kerran Suomessa 🤣
Tuotu ilmeisesti -01 maahan..

No tuokin on jo kolmas moottori ton keulilla. Suahan nähä, onko miten pitkäikänen ;D

Sopivasti kättä taskuun, ni voishan tuon myydäkin.