(Anti)voorteilua ja muuta mukavaa

Aloittaja Mikkis83, 02 toukokuu, 2020, 10:47

« edellinen - seuraava »

palontie

Vetolevyn tienoilla vissiin jotain on viturallaan

Mikkis83

Siihen minäkin alan kallistua. Voikohan olla, et startti ottais kiinni siihen?

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 05 maaliskuu, 2026, 20:44Siihen minäkin alan kallistua. Voikohan olla, et startti ottais kiinni siihen?
Kun kyse on voortista, niin helposti. Ne keskenään yhteensopivat startti-vetolevy-yhdistelmät kun ei yleensä ole yhteensopivia.
Koneen sisältä toi ei kyllä taida tulla ja ilman hihnoja ei ulkona pyöri ku dampperi ja vetolevy. Se voi vetolevy osua bendixin kehään, niin siitä toi vähän "kilisevä-kihisevä" ääni. Löysää startin pultit ja kokeile.
Sen takia voorttiin saa eripaksuja shimmilevyjä startin väliin...

sössö

mutta onko tossa startti niinkun GMmissä vai pitkittäiskiinnityksellä niinkun euroautoissa?

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 06 maaliskuu, 2026, 00:38mutta onko tossa startti niinkun GMmissä vai pitkittäiskiinnityksellä niinkun euroautoissa?
Mulla ei oo ollu yhtään FE lohkosta, niin enpäs muista. Arvaan silti, ettei ole alta sillai ku Geeämmissä.
Netin mukaan äkkiä pitkittäin on pultattu ja kolmella pultilla vielä.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 06 maaliskuu, 2026, 00:54Mulla ei oo ollu yhtään FE lohkosta, niin enpäs muista. Arvaan silti, ettei ole alta sillai ku Geeämmissä.
Netin mukaan äkkiä pitkittäin on pultattu ja kolmella pultilla vielä.

Pitääkö siis niitä pitkittäisiäkin shimmata? En kyllä ylläty mahdollisesta vastauksesta koska ford O0

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 06 maaliskuu, 2026, 01:01Pitääkö siis niitä pitkittäisiäkin shimmata? En kyllä ylläty mahdollisesta vastauksesta koska ford O0
Juu, pitää. Koska vetolevy osuu bendixiin...
Mussukkaan piti laittaa 3mm shimmi, kun reilummin kiihdyttäessä aina alko kilisemään. Sen verran pääs bendixi heilumaan et taakse mennessä osu kehälle. Vaikka oli just muka oikeet osat...

sössö

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 06 maaliskuu, 2026, 01:15Juu, pitää. Koska vetolevy osuu bendixiin...
Mussukkaan piti laittaa 3mm shimmi, kun reilummin kiihdyttäessä aina alko kilisemään. Sen verran pääs bendixi heilumaan et taakse mennessä osu kehälle. Vaikka oli just muka oikeet osat...
huhhuh, onneksi en vaihtanu lincolniin starttia aikanaan vaikka aika ankee oli orggis jättistartti asentaa alakautta kun kaiken moottorin asennuksen jälkeen huomasi sen olevan lokasuojan päällä :))

palontie

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 06 maaliskuu, 2026, 01:15Juu, pitää. Koska vetolevy osuu bendixiin...
Mussukkaan piti laittaa 3mm shimmi, kun reilummin kiihdyttäessä aina alko kilisemään. Sen verran pääs bendixi heilumaan et taakse mennessä osu kehälle. Vaikka oli just muka oikeet osat...

Muistaakseni mun piti kanssa shimmata startti Sportsrooffiin..

Wilburi

Oon kyllä saanu gayämmän starttejakin shimmata.


Camarossa oli varsin pienet toleranssit ja tosa mun pikkiksessä oli taas isot shimmit kun vaihdoin siihen aikoinaan.


Muotakin ollu mut noi nyt äkkisestää tili mieleen.

Mikkis83

Lainaus käyttäjältä: sössö - 05 maaliskuu, 2026, 19:46tai joku vetolevy rahnaa johonki pelliin tms

Johoo! Startti pyörii koko ajan vetolevyn mukana C:-)

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 08 maaliskuu, 2026, 14:33Johoo! Startti pyörii koko ajan vetolevyn mukana C:-)
miten se mahtuu? Yleensä vaan hammasratas ottaa kontaktia

Mikkis83

Ostin tossa temukepin



Ja mallailin sitä, mut ei oo oikein järkevä vaihtoehto sohvapenkin kanssa. Keppi, siinä missä sen liikerata ois järkevä, että se ei ottas kiinni kojelautaan, ois penkki meikäläisen koiville passeli.

 Mut vähänkii jos pitäs siirtää penkkiä lähemmäs, ni eipä oo oikein hyvä. Ja nyttenkin pitäis urkittaa, että sais pienimmät vaihteet sisään.

Mikkis83



Jos oikein oon antanu itteni ymmärtää, ni ton ratas-systeemin pitäs olla tossa jousipakassa kiinni. Joku tietäjä vois vahvistaa miun aivoitukset? Kierteytys on ainakin melko kulunut.

 Ainakin se rilinä hävis, kun ton taisteli pois. Enpä ois osannu arvata, että se sopii putoamaan pois vasta sitten, kun eturenkaat on käännetty äärioikealle, jotta apusimpukan käsi on poissa putoamisreitiltä.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 10 maaliskuu, 2026, 19:16Jos oikein oon antanu itteni ymmärtää, ni ton ratas-systeemin pitäs olla tossa jousipakassa kiinni. Joku tietäjä vois vahvistaa miun aivoitukset?
Vois kuvitella joo. Nyt ei taida olla mullakaan yhtään heittobendix starttia jemmassa et pääsis varmistaan muistikuvaa.