Bluebird Meteor

Aloittaja Harri S, 13 toukokuu, 2020, 16:45

« edellinen - seuraava »

Harri S

Mobilistin väki kyseli viime viikolla että voiko tulla kuvaamaan ensikäynnistyksen niin sanoin siihen että teen sen todennäköisesti ihan omissa oloissani kun yleensä näissä touhuissa tulee tulipalo ja öljyt lentää pitkin pihaa.
Päätoiminen harrastaja

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 12 toukokuu, 2025, 21:06Mobilistin väki kyseli viime viikolla että voiko tulla kuvaamaan ensikäynnistyksen niin sanoin siihen että teen sen todennäköisesti ihan omissa oloissani kun yleensä näissä touhuissa tulee tulipalo ja öljyt lentää pitkin pihaa.
Tuolla aikaansaatavien tulipallojen koko aiheuttaa jo lievää suuremman poikkeustilan julistamisen.. :panic:
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

juhapih

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 12 toukokuu, 2025, 21:06... näissä touhuissa tulee tulipalo ja öljyt lentää pitkin pihaa.

Sounds like fun to me...

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 12 toukokuu, 2025, 18:28Kilpurin sähköjärjestelmäksi valikoitui viime päivien pohdintojen jälkeen 24V systeemi jolla pidän pitkien startin pääkaapeleiden virrat startatessa hieman maltillisempina koska akuthan tulevat ohjaamon takse.
Joten uudempi 24V startti päätyi kilpuriin ja vanhempi 12V laite jatkoi matkaa vanhan mottorin mukana.
Niin joku startissa 24V muuten 12V järjestelmä?
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Harri S

Juu. Startti ja laturi 24V muuten 12V.
Päätoiminen harrastaja

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 13 toukokuu, 2025, 13:09Juu. Startti ja laturi 24V muuten 12V.

Koska sähän et voi tehdä mitään ikinä koskaan helpoimman kautta ni haluatko avata miten toteutat piirien erottamisen toisistaan?  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 13 toukokuu, 2025, 17:25Koska sähän et voi tehdä mitään ikinä koskaan helpoimman kautta ni haluatko avata miten toteutat piirien erottamisen toisistaan?  :))
Vastaava systeemi on ollut käytössä esim. Tojotassa niin valmiita osia löytyy.
HDJ80 starttasi 24V jännitteellä mutta kaikki muu on 12V.
Tämä siis tehtaalta..
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 13 toukokuu, 2025, 17:31Vastaava systeemi on ollut käytössä esim. Tojotassa niin valmiita osia löytyy.
HDJ80 starttasi 24V jännitteellä mutta kaikki muu on 12V.
Tämä siis tehtaalta..

No tätä mä just tarkotin että kun ei harrilla oo ollu tapana mennä valmiilla osilla minkään kanssa  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Harri S

Mulla on vanha Mascotin 24V —> 12V convertteri jossakin kun vaan muistais missä.
Päätoiminen harrastaja

slant sickness

Jonkinnäköinen balanssin säädin niille 2:lle 12 voltin akulle. Ei varmaan löydy valmiina, mut pianko semmosen rakentaa. Tietty ne 12 voltin laitteet voi ripustella osa yhteen ja osa toiseen akkuun, niin ei tarvitse balansserissa haihduttaa yhtä paljon kuin muissa laitteissa menee.
T-Dart, ahdistunut ja alkoholisoitunut autovanhus. 883/1200/turbo, sporttisempi Sportster.

Harri S

Nyt ei rakennella käyttöautoa ja siksi muutaman starttauksen takia kannata tämmöseen kilpuriin balansointeja rakennella. Litra minuutissa tyhjäkäynnillä rajoittelee ajeluita eikä tätä edes rekisteröidä. Sais tän nyt ensiksi edes käyntikuntoon.
Päätoiminen harrastaja

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 13 toukokuu, 2025, 17:58Mulla on vanha Mascotin 24V —> 12V convertteri jossakin kun vaan muistais missä.
Unoha se. Nykyään saa noita paljon parempia halvalla. Mascottien aikaan ne oli analogisia lämmittimiä, nykyiset hakkurijutut on ihan erimaailmasta. Tehot paremmat ja erityiseen häviöt paljon pienemmät.
En varmasti oo.

Mudracer

X

slant sickness

Päästiin alueelle. Me muut ei ymmärretä Meteorista just mitään muuta kuin mitä olet meille kertonut. En minä ainakaan, koska en ole kaivellut nettiä. Mut jos tästäkin tulee aikanaan vaihdon väline, niin eikö olisi hyvä laittaa sähköt niin, että voi asiakkaan lähtiessä sanoa, ettei tartte muuta tehdä kuin tankata öljyt ja tarkastaa aika ajoin bensa.

Mobilistin juttua odottaen. Enqvistin piätoimittama "Mobla" oli parasta sitten alkuperäistiimin V8Magazinen, mut nyt lehden ostaneet "klopit" alkavat päästä jo alueelle.

T-Dart, ahdistunut ja alkoholisoitunut autovanhus. 883/1200/turbo, sporttisempi Sportster.

Harri S

Tuossa ei taida loppujen lopuksi tulla sen Mascotin perään kuin polttoainemittari... kuviot on päässä valmiina, näette kokonaisuuden sitten joskus kun on sen aika, kun tämä on mulle lähinnä "ikuisuusprojekti" jossa on tyydyttävä siihen mitä on tarjolla. Maailmassa on vain yksi ihminen joka ymmärtää näitä mun aivoituksia ja sekin sangen huonosti (avovaimo). Yt-kanavalla se lukee: "There is no sense of life with a sense" eli sitä tehdään mitä sattuu tulemaan.
ACS sanoinkin jollekin että viimeistään koura-auto hoitaa ja se ei katso lopputulosta.
Lisäksi piakkoin kuvioon tulee mukaan V8 Austinkin sotkemaan ajankäyttöä.

Tuosta Mobilistista unohtuu usein vanhoja toimittajia muistellessa se että vuosikymmenien aikana "uusien aiheiden" kirjo vähenee vuosi vuodelta. Mutta sukupolvet tulee ja menee ja 350F Hondaan liittyenkin on olemassa tekninen juttu HvS tekemänä vuodelta 2000 jolloin osa lehden nykyisistä lukijoista ei ollet vielä edes syntyneetkään.
Vuodet menee hirmuista vauhtia ja meno tuntuu vain kiihtyvän entisestään.
Päätoiminen harrastaja